Elisa hoiatab: ettevõtte klienditeeninduse numbrit kasutatakse petukõnede tegemiseks
(24)
Elisa kliendid on viimastel päevadel teada andnud petukõnedest, mis tulevad Elisa klienditeeninduse telefoninumbriga identselt numbrilt – 6 600 600.
Elisa infoturbejuhi Mai Krafti sõnul on petukõnede sisu kohati erinev, kuid lõppeesmärk on sama, kas kätte saada isikuandmed, nakatada kliendi seade pahavaraga ja/või pääseda ligi inimeste pangakontodele. „Kõnes väidetakse, et helistajaks on Elisa töötaja ja soovitakse, et klient allkirjastaks tagantjärgi lepingu või soovitatakse tal alla laadida rakendus Google Playst,“ rääkis Kraft. Kõnesid tehakse nii eesti kui ka vene keeles.
Näited klientidele tehtud petukõnedest:
Elisa numbrilt tuleb kõne kliendile ja klient võtab selle vastu. Öeldakse, et klient on ostnud endale uue seadme ja nüüd on vaja allkirjastada leping, mille vormistas telefoni ostmisel;
Elisa numbrilt tuleb kõne kliendile ja klient võtab selle vastu. Öeldakse, et klient on teinud toimingud enda numbri üle viimiseks teise operaatori juurde ja nüüd oleks vaja allkirjastada leping;
Elisa numbrilt tuleb kõne kliendile ja klient võtab selle vastu. Öeldakse, et klient on soovinud enda telefoninumbrit muuta ja keegi on saanud ligipääsu tema Smart-ID koodidele ning soovitatakse laadida alla Google Playst rakendus. Rakendus on nakatunud pahavaraga.