Soome meedia: elektritõukerataste hiilgeaeg on läbi
(20)Helsingi linn alustas elektritõukerattaid valesti parkinud inimeste rahalist trahvimist ning nõudlus rendimasinate järele langes oluliselt, kirjutab Hufvudstadsbladet.
See kehtib nii kesklinna kui ka äärelinna kohta. 2022. aasta oli vähemalt arvuliselt parim kaherattaliste sõidukite aasta, mil kesklinnas oli päevas keskmiselt 9000 elektritõukeratast, sel aastal oli neid 3600. Helsingi üldine suundumus on võrreldav: eelmisel aastal oli pakkumises 18 000, sel aastal 12 000 sõidukit.
Muutuse üks põhjus on see, et Helsingi linn kehtestas kevadel e-tõukeratastele parkimiseeskirjad. Määrus tähendas, et kasutajad ei saanud enam oma kaherattalisi suvaliselt ripakile jätta. Linn kehtestas kindlad parkimisalad ja trahvid valesse kohta jäetud sõidukite eest.
Tasu läheb otse käitajale. Rataste tagasi parkimiskohale viimise eest nõutakse reegleid rikkunutelt 55 eurot ja laohoonesse viimise eest 60 eurot.
Helsingi linnavalitsuse tähelepanekute kohaselt järgivad 94 protsenti parkimistest nüüd kehtestatud reegleid. Samas pressiteates märgib linn, et valesti pargitud sõidukitest tingitud probleemid on vähenenud.
Muutunud ei ole ainult parkimiskohustused: alates 2021. aastast on piiratud elektritõukerataste tippkiirust, 25 km/h 20-le, ning öösel on mõnes tsoonis tippkiirus 15 km/h.