Eesti kohvik avas filiaali Dubai prestiižses keskuses, aga puudu oli kookide põhikomponent. „Seda siin lihtsalt ei ole“
(57)Selle nädala alguses köitis tähelepanu Pavlova kohviku Instagrami postitus, kus näidatakse nende uusimat kohvikut, mis avati Araabia Ühendemiraatides Dubais.
Pavlova kohvik avati sealses kaubanduskeskuses Dubai Mall ning postituses teatatakse, et kohvik on pühendunud pakkumaks vesistama ajavaid magustoite, kõrge kvaliteediga kohvi ning tervitavat atmosfääri. Märtsis avati kohvik ka Vilniuses Ogmios Miestasi keskuses.
Dubai Malli naljalt ei saa
Kohviku juhatuse liikmete Erika Scholleri ja Olga Danilova sõnul tuli idee Dubaisse laieneda juba 2019. aastal, kui Tallinna linna toetuse abil osaleti frantsiisi näitusel, kus huvi kohviku vastu osutus suureks. Siis tuli aga peale koroonaviirus ning asi jäi seisma. Samuti olid viiruseperioodil eesmärgid hoopis teised.
Pärast viirust aga toimus omanikuvahetus ning uue juhiga saadi kokkuleppele, et hakatakse käima uuesti Dubais ja tehakse ka turu-uuring. „Lisaks sellele otsustasime peale Viru toidutänava avamise eelmisel aastal, et Eesti turg jääb meile väikseks ja on aeg hakata taas välissuunda võtma. Samal aastal sai müüdud esimene frantsiis Leetu ja siis tuli tagasi see Dubai teema,“ rääkisid esindajad.
Septembris käidi Dubais turgu uurimas ja seda mitmel korral: võrreldi hindu, konkurente ning potentsiaalseid võimalusi. „Samal ajal meie pikaajaline fänn, IT-firma omanik, juhataja ja investor David pakkus meile toetust Dubai turule minekuga. See andis meile julgust võtta sihile esimeseks kohviku asukohaks Dubai Mall.“
Protsess osutus aga palju raskemaks, kui oodati. „Dubai Mall on maailma suurim ja kõige külastatuim kaubanduskeskus ja seal on viis aastat järjekord, et saaks sisse. Isegi piiramatute rahaliste vahenditega sinna ei saa,“ kirjeldasid asja kulgu Olga ja Erika. Viimaste sõnul valib keskus oma rentnikke väga hoolikalt ja seal oma koha avamiseks on tarvis huvitavat kontseptsiooni ja head toodet. „Kui tekib vaba pind, vaatab spetsiaalne komitee läbi kohale kandideerijad ja valib selle, mis nende arvates toob Dubai Mallile lisaväärtust,“ kirjeldasid kohviku esindajad.
Erika ja Olga usuvad, et neil õnnestus äripind saada just nende hõrgutise tõttu. „Me tõime neile esimesele kokkusaamisele oma Pavlovat maitsta. Absoluutselt kõik inimesed, kellele selle tee alguses pavlovat pakkusime, ütlesid, et sellel turul ootab meid edu. Elu näitab, aga me teame sajaprotsendiliselt, et inimesed hindavad siin kvaliteeti ja on nõus selle eest maksma,“ kirjeldasid nad.
Lisaks eristub Pavlova kohviku kontseptsioon nendest, mis on Dubai turul olnud mitu aastat. Seega kulub aega, enne kui kliendid mõistavad, et kõik tehakse värskelt kohapeal ning toodang ei pärine sügavkülmikust või keskköögist.
Kvaliteet peab olema tagatud
Sealne sortiment Eesti omast ei erine, kuid valikusse lisati pavlovaid, milles kasutatakse kohalikult turult kättesaadavaid tooraineid. „Näiteks Dubais on väga hea kvaliteediga mango, ja meie uus passiooni-mango pavlova sellega on lihtsalt võrratu! Lisame kindlasti valikusse pavlovaid, kus sees on datlid, safran, kardemon,“ rääkisid perenaised.
Nad lisasid, et nad üritasid kohapealt leida võimalikult palju brände, millega töötavad ka Euroopas, sest edasi plaanivad nad minna ikka frantsiisiga ja standardid peavad olema samad igal pool. „Algusest peale oleme otsustanud, et ükskõik mis riiki minnes kasutame võimalikult palju Eesti tooteid. Õnneks leidsime Dubai turult ka firma CompuCash, kes tagab meile Eestis POS-teenuse.“
Kohviku filosoofia kohaselt peab Pavlova tellides maitsema ning välja nägema perfektne nii täna, homme kui ka kümne aasta pärast ja seda sõltumata riigist. „Me tegime selleks tohutult tööd, et tagada siin kvaliteet,“ märkisid Pavlova esindajad.
Dubais pole põhikomponenti
Dubai kohviku hinnad on Eestiga võrreldes umbes kaks korda kallimad. Selle taga on 2–3 korda kallim toorainete hind ning ka keskuse rent. Esindajate sõnul on võrreldes Eestiga Dubais kõik kallim. „Dubais saab süüa lõunat 3 euro eest ja 300 euro eest, oleneb rahakoti suurusest. Üldiselt on kvaliteetne elu siin mitu korda kallim kui Eestis,“ rääkisid nad.
Olga ja Erika sõnul ei ole veel Dubais olnud külastajat, keda oleks nende magustoit külmaks jätnud, ning nende sõnul on nad andnud endast parima, et leida pavlovate valmistamise jaoks kohalikult turult õiged komponendid.
Näiteks selgus toorainete turgu uurides, et UAE-s ei müüda naturaalset värsket vahukoort, mis on aga kohviku pavlovate jaoks võtmekomponent. „See on seotud sellega, et kohalikud tootjad jätavad vahukoore enda otstarbel kasutamiseks, kuna seda lihtsalt ei jätku müümiseks. Turul on ainult pastöriseeritud kuue kuu realiseerimisajaga imporditud vahukoor, mis pole üldse söödav.“ Kohvikupidajad aga ei löönud takistuse ees risti ette, vaid vajaliku tooraine saamiseks saadi Eesti suursaadiku Jaan Reinholdi abiga kokkuleppele kohaliku piimatööstusega. Täna on Pavlova ainus kohvik Dubais, kes kasutab pavlovas värsket vahukoort. Olga ja Erika on Reinholdile väga tänulikud, sest nad on kindlad, et ilma tema abita poleks neil vajalikku komponenti õnnestunud leida. Nüüd saadakse seda värskelt iganädalaselt piimakombinaadist Al Marmum.
Dubai on alles algus
Erika ja Olga ootavad kohvikult edukat teekonda. „See kohvik on esimene samm ja baas tohutult suurele turule, mis lausa ihkab meid,“ lisasid nad. Edasi plaanitakse areneda frantsiisi kaudu ning kohviku esindajate sõnul oli neil vaja esinduskohvikut, kuhu inimesed saaksid tulla, magustoite näha ja maitsta, et otsustada, et neile on seda frantsiisi vaja. „Ja Dubai Mall on kindlasti selleks õige koht. See mõjub maagiliselt.“
Erika ja Olga igal juhul käed rüpes ei istu, sest täna käivad läbirääkimised, et avada kohvik ka Lätis, Saksamaal ja Hispaanias. Plaanis on laieneda ka USA-sse ning Suurbritanniasse. „Lätis on meil leitud fantastilised kohad kaubanduskeskustes ning peame läbirääkimisi partneritega, kes sooviks seal meie frantsiisi arendada,“ lisasid kohviku perenaised.
Mullu ulatus kohviku müügitulu 531 898 euroni, mis on suur kasv tunamullusest 182 643-eurosest käibenumbrist. Kasumi suuruseks teatas ettevõte mullu 25 048 eurot. Ettevõttes töötas eelmisel aastal 12 inimest. 2022. aastal investeeriti põhivarasse 66 401 eurot, mis oli peamiselt seotud Poordi tänava kohviku renoveerimisega ning Viru Keskuse kohviku avamisega.