Jäätisetootjad märkasid, et tarbijad hakkasid varasemast enam ostma odavamaid jäätiseid, mis mõjutas nende majandustulemusi. Üheks neist on Unileveri kontsern, kellele kuuluvad veel tuntud kaubamärgid Dove ja Hellmann’s.

Kontserni põhitulud kasvasid juunist septembrini 5,2 protsenti, pärast seda, kui ettevõte tõstis kaubamärkide toodete hindu.

Ettevõtte juht tunnistas, et oleks võinud muudatusi paremini teha ja esitas plaani kontserni kasvu kiirendamiseks. Unileveri jäätiseid osteti sel suvel 10% vähem, kui mullu. Selles mängis rolli kehv Euroopa ilm ja see, et tarbijad ostsid odavamaid jäätiseid.

Kontsern on hinnapoliitika tõttu palju kriitikat saanud

Jäätiste hinnad tõusid 8 protsendi võrra, kuid sellest hoolimata kahanes Unileveri müügitulu vaid kolm protsenti. Kontsern on saanud palju kriitikat, sest on viimastel aastatel oma kaubamärkide toodete hindu jõudsalt tõstnud ja saanud seega suuremat kasumit nautida.

Kolme kuu jooksul kuni septembrini tõusid hinnad kogu kontsernis 5,8%, samas müügimaht vähenes 0,6 protsenti, mis tähendab, et tarbijad maksid vähemate toodete eest rohkem raha. Unilever ei ole kriitikaga nõustunud ja selle aasta algul ütles, et tootmine on muutunud kallimaks ja kontsern ei suple rahas, nagu paljud arvavad.

Neljapäeval ütles Unileveri juht Hein Schumacher, et kontsern ei ole oma eesmärke täitnud ja ta tahab asjad ettevõttes ümber korraldada. Schumacher ütles, et ettevõte suurendab investeeringuid oma 30 suurimasse kaubamärki, mis moodustavad 70% ettevõtte käibest.

Kava hõlmab kaubamärgi „paremuse“ rõhutamist võrreldes odavamate alternatiividega ja keskendumist jätkusuutlikkuse rakendamisele enda kaubamärkides.