Ees ootavad maksumuudatused – alkoholiaktsiis, käibemaks, pakendite käitlustasud.
FOTO: Matthias Schrader| AP
Nii Eesti kui ka rahvusvahelised õlletootjad näevad juba praegu hinnatõusu mõju lõpp-tarbija käitumisele.
Õlletootja Tankeri tegevjuhi Ranner Kuninga sõnul on majanduse üldine seis alkohoolsete jookide ostukäitumist osaliselt juba ka mõjutanud. „On kerge down-trade’imise trend, tarbijate segment, kes olid hinnatundlikud enne, on seda täna veelgi rohkem ning kampaaniatoodete osakaal on kasvutrendis,“ selgitas Kuningas.
„Need, kes ei ole täna oma ostukäitumist ringi vaadanud, tarbivad oma lemmikkaubamärke endiselt edasi, Tanker ja Heineken (ka alkovabad tooted) on meie portfelli kaubamärkidest endiselt populaarsed. Hinnatõus on olnud viimasel kahel aastal enamuste tootjate paratamatu märksõna, nii ka meil - erinevad sisendhinnad on antud perioodil märkimisväärselt tõusnud,“ lisas Tankeri tegevjuht.