Kullerfirma juhi sõnul on keskmised tarbijaid Eestis jätkuvalt kinni tarbimise nõiaringis, mida hoogustavad palgapäevad. Samal ajal on just nemad need, kelle ostukäitumises peegeldub kõige enam peost suhu tarbimine. Seetõttu löövad valitsuse plaanitavad maksumuudatused neid ka kõige valusamini.

„Seda illustreerib tõsiasi, et iga kuu 5.–15. kuupäevani hoogustub tarbimine. Seda kasutavad oskuslikult ära kõik suuremad kaupmehed ja teenusepakkujad, kes rihivad kuu esimesse poolde oma suuremad müügikampaaniad,“ räägib DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss. Palkade ja pensionite laekumise perioodil pingutavad ettevõtted, et nad pääseks oma teenuste ja toodetega esile. Kuu lõpus üldiselt tarbimine jaheneb. Kirsi sõnul võib seal langus olla suisa kolmandiku võrra.