Kliimaministeerium on hinnangutes tagasihoidlikum ning eeldab, et hinnad tõusevad kuni kümme protsenti.

Euroopa Liidu liikmesriigid leppisid aasta tagasi kokku, et energeetikasektorist tuttav heitkoguste kauplemise süsteem laieneb 2027. aastast ka maanteetranspordile (ETS2). See tähendab, et lisaks aktsiisile hakkab kütuse hinnas peegelduma ka süsinikukomponent. Mida rohkem kütus keskkonda saastab, seda suuremat lõivu peab ka maksma.

Euroopa Liit tahab niiviisi utsitada inimesi ja ettevõtteid kasutama vähem fossiilseid kütuseid, et võidelda kliimasoojenemisega.

Energeetikateemasid kajastav Clean Energy Wire kirjutab, et kuna riigid, nagu näiteks Saksamaa, ei ole suutnud seni täita oma riiklikke kasvuhoonegaaside vähendamise eesmärke, siis peaks valmistuma ka järsuks hüppeks kütusehindades. Kütus võib 2027. aasta alguses kallineda 38 senti liitri kohta, kirjutab väljaanne.

Loe pikemalt SIIT.