Kuidas aga jääda enda toodet pakendades tarbijale konkurentidest paremini meelde ning millele tuleks rõhku pöörata?

Kas kilesse pakendatud tooted on minevik ja milline on pakendite tulevik? Nende viie nipiga anname nõu, kuidas olla konkurentidest alati sammu jagu ees.

Funktsionaalsus

Pakenditesse on võimalik tänapäevaseid tehnoloogiaid ja lahendusi kasutades juurde integreerida nutikaid ja unikaalseid lahendusi.

Näiteks QR-koodide, pakendi avamismehhanisme ja mängulisi detaile kasutades on võimalik positiivse emotsiooniga tarbijale meelde jääda pikemaks ajaks.

Loov disain

Pakendite kaudu on tarbijale võimalik pakkuda originaalset ja silmapaistvat pakendikujundust, mis annab edasi brändi ja toote olemust.

Atraktiivne kujundus, logo ja meeldejääv sõnum enda sihtgrupile loob siduva emotsiooni ning personaalsema läheduse enda tarbijaga.

Omapäraste ja silmapaistvate disaini ideede ammutamiseks võib sirvida näiteks populaarset graafilise disaini platvormi Canva poolt koostatud 50 näidist loova ja lummava pakendi disaini loomiseks.

Emotsionaalne side

Emotsionaalse sideme saavutamine läbi pakendamise on võimas turunduslik strateegia, mis hõlmab endas pakendidisaini selliselt, et see tooks tarbijas esile positiivseid emotsioone.

Rõõmsad tunded aitavad välja tuua pakendid, kus on kasutatud vastavaid värvitoone. Erksad värvid tekitav rõõmu ja elevust ning pehmemad toonid tekitavad rahu tunnet. Värve saab kasutada nii logode, tekstide kui pakendi enda peal.

Pakendid on võimalik muuta ka väga personaalseks ning otse kõnetavateks.

Lisades pakendile kliendi nime, temale suunatud tänusõnumi ning muid personaalseid elemente jääd kliendile pikemalt meelde ning sinu brändiga seostuvad edaspidi suurema tõenäosusega vaid positiivsed emotsioonid.

Sama mõju võib olla ka rõõmu pakkuvatel üllatustel - näiteks pakiga kaasas olev tasuta kingitus või lisasoodustus järgmistelt ostudelt.

Keskkonnasõbralik pakendamine

Plastikpakendite ja kilekottidega seostuvad meile pigem Hiinast tellitud odavad tooted, mille oleme valmis ära kannatama, kui saame toote oluliselt soodsamalt. Sellistelt toodetelt ei oota me ka tippkvaliteeti.

Ilmselt oleks suhtumine paljude klientide puhul teistsugune kallimate toodete tellimisel. Kas oled kunagi saanud kalli parfüümi või ehte odavas kilekotis? Ilmselt mitte ja kui isegi oled, siis positiivseid emotsioone see sinus pole tekitanud.

Lisaks toote väärtuse ja kvaliteedi kuvamisele on pakend ka ettevõtte ja brändi jätkusuutlikkuse visiitkaardiks.

Tootjatele, kes propageerivad keskkonna vastu hoolivust läbi oma toodete, on ökoloogiline pakendamine aga lausa kohustuslik.

Taaskasutatav pakend

Vastupidav ja kergesti avatav ning suletav pakend toob lisaks tarbija suuremale rahulolule kaasa ka suurema võimaluse, et antud pakend saab edasi elada tarbija käes järgmiste toodete pakendina.

Praktilised ja tugevad pakendid, mida on kerge avada ja sulgeda, saavad olla abiks näiteks kodusel ladustamisel ja majapidamisel või olla tasuta lahenduseks juhul, kui lõpptarbijal tekib vajadus ise mõni toode kuhugi transportida.

Mida kvaliteetsem, vastupidavam ja funktsionaalsem on pakend, seda pikem on selle eluiga ning väiksem on tõenäosus, et pakend lõpetab enda teekonna prügikastis.

Viimase vältimiseks on soovitav investeerida hoopis biolagunevatesse pakenditesse, et pakendit oleks võimalik näiteks koduhoovis kompostida.

Kokkuvõtteks võib nentida, et konkurentidest eristumiseks piisab kui keskenduda pakendite valikul taaskasutusele, keskkonnasõbralikkusele, visuaalile ja disainile.

Õigeid valikuid ning tegevusi tehes võib lihtsast pakendist saada rõõmutoov personaalne visiitkaart, mis leiab tarbija kodus praktilist kasutust pikemaks ajaks ning ei lõpeta prügikastis vaid kevadel hoopis viljakal aiamaal.

Jaga
Kommentaarid