Taani ravimitootja teatas täna, et käive kasvas kolmandas kvartalis 38% 58,73 miljardi Taani kroonini (7,8 miljardit euroni), ületades sellega analüütikute ootusi. Ärikasum kasvas perioodil 47%.

Viimase kahe aasta jooksul on ettevõtte aktsiad rohkem kui kahekordistunud ning sellega on Novo Nordisk kerkinud väärtuslikumaks kui Nestle, L’Oreal ning luksushiid LVMH.

Umbes 95% Wegovy müügist toimub USAs, kus ravimikontsernil on raskusi nõudluse rahuldamisega. Kuigi ettevõte investeerib tarnevõimsuse suurendamiseks, eeldab ta siiski, et USAs ja mujal esineb perioodiliselt piiranguid ja puudujääke. Praegu piirab ettevõte Wegovy esmakordseid annuseid, et tagada USAs nende inimeste varustamine, kes ravimit juba kasutavad, vahendab Bloomberg.

Millal esmakordsete annuste piirangud lõppeda võiksid, ettevõtte tegevjuht kõnes meediaga ei täpsustanud. „Me näeme, et nõudlus ületab lühikeses ja keskpikas perspektiivis jätkuvalt pakkumist,“ ütles Fruergaard.

„Me ei näe sellist arengut, kus äkki toimub märkimisväärne müügi kasv,“ ütles ta, viidates, et tootmine suureneb järk-järgult.

Täna on Novo Nordiski aktsia Taani börsil kerkinud 1,80%. Alates 2023. aasta algusest on tõusuks 45%.

Viis aastat tagasi oli Novo Nordisk üks tavaline Taani ravimiettevõte – täpsemini diabeediravimi tootja, kes ületas uudiskünnise peamiselt kõrge insuliinihinna tõttu.

Seda kuni aastani 2021, mil nende mitmed uuringud tõestasid, et diabeediravimi Ozempic tavapärasest suurem manustamine toimib ka kui tõhus kaalulangetamise preparaat. Teisisõnu võis Ozempicu kasutamine silmnähtava rasvumise korral kaotada katsealuse kehakaalust kuni 15 protsenti. Loe ettevõttest pikemalt siit.