Eestlaste arendatud vestlusaken kahekordistas käibe
(9)
Eestis ja Baltikumis kasutuses olev vestlusaken Askly kahekordistas käibe ning on võitnud kliente kümnes riigis üle Euroopa. „Meie esimesed katsed laieneda on kandnud vilja,“ ütles Askly asutaja ja juht Sandra Roosna.
Üks edu kriteeriumitest on Roosna sõnul lubadus vähendada kliendisuhtlusele kuluvat aega kuni 75%. „Sotsiaalmeedias, emaili ja telefoni teel suhelda klientidega nõuab palju ressursse. Mida rohkem kanaleid, seda raskem on tööd automatiseerida. Soovitan võtta üks kanal fookusesse ja teha seda hästi,“ lisas Roosna.
Töötajad, kes juba praegu vastavad telefonikõnedele, e-kirjadele või sotsiaalmeedias, saavad vastata vestlusaknas, säästes oma tööaega ning kasvatades klientide rahulolu.
Tarbija lahkub, kui pole vestlusakent
Värsketest uuringutest selgub, et üheksa tarbijat kümnest eelistab vestlusepõhist klienditoe kogemust või ostuabi otse ostukeskkonnas. Samuti näitab statistika, et tarbijad vanuses 20-40 panevad pigem veebilehe kinni, kui nad peavad küsimusele vastuse leidmiseks helistama, end autentima või saatma e-kirja.
Samas, turul on ka palju tüütuid juturobotite ja vestlusakna lahendusi, mille häda ongi Roosna sõnul selles, et need on kas tasuta ja liiga primitiivsed või keerulised ning vajavad arendust.
Pooled kliendid tulid üle konkurentidelt Ligi pooled klientidest on vahetanud oma praeguse vestlusakna lahenduse Askly vastu ning teise poole moodustavad need, kes varasemalt keskendusid emaili ja telefoni teel kliendisuhtlusele.
„Eriti hea meel, et ka turuliidritelt on meile päris palju kliente üle tulnud. Oleme alles alustamas, kuid juba suudame kesmise suurusega ettevõtetele rohkem väärtust luua kui miljardivääringus turuosalised,“ ütles Roosna.
Järgmine suur arendus on tehisintellekt
Ettevõtted, kes kasutavad vestlusakna lahendust, saavad automatiseerida oma tööd aina rohkem. Praegu võimaldab Askly vastuseid salvestada ning kogu tiimi poolt taaskasutada, vähendades sellega trükkimisele kuluvat aega.
„Turul on juba palju uue ajastu juturoboteid, kuid meie veel õppime, kuidas ühildada juturoboti koos reaalajas vestlusega, et mõlemad oleksid personaalsed ja kliendisõbralikud. Kliendikogemus on meile kõige olulisem,“ mainis Roosna.
Vestlusaknal on teisigi rolle, näiteks see on oluliseks infokanaliks selle kohta, kuidas veebilehel ostuteekonda ja kliendikogemust parandada. Igast pöördumisest saab õppida just selle kohta, kus ja miks ostuteekond või tootekirjeldus kliendile segaseks jäid.
Investorite seas kliendid ise
Askly investoritega on liitunud ka mitmed kliendid ja veebipoodide omanikud, varasemalt Marmara Sterling, FruitXpress, Horticom ning hiljuti ka FitQ.
„Kasutame ise Askly’t igapäevaselt ja näeme, kui vajalik tööriist see on. Investeerisime, kuna tulevik on e-kaubanduse päralt ning Askly pakutav lahendus klienditeeninduseks e-poe keskkonnas toimib väga hästi,“ rääkis Marmara Sterling juht Janno Jaek.
Lisaks klientidele on Askly investorite ridades ka endised Pipedrive, Bolt, Wise, Skype´i töötajad ja Eesti ingelinvestorid sealhulgas Ivo Remmelg, Harri Tallinn, Jaak Ennuste, Robert Laud, Indrek Kasela.