Neile kriteeriumitele järgnevad parkimisvõimaluse olemasolu, korteri valgusküllasus ja rõdu või terrassi olemasolu. „Inimestele on eelkõige oluline, et nende igakuised kulud oleksid mõistlikud ja ettearvatavad ning korter vastaks nende vajadustele. Võrreldes varasemaga väärtustatakse rohkem kinnisvara asukohta. See tähendab, et kodu otsitakse aina enam konkreetsesse piirkonda,“ rääkis Anastassia Lesment Kantar Emorist. „Ka panipaiga olemasolu on aina olulisem – see tuli välja nii ostuotsuse mõjutajana kui ka tegurina, millest tuntakse praeguse kinnisvara puhul kõige suuremat puudust,“ lisas Lesment.

Tallinnas või selle lähiümbruses uusarendusse kinnisvara osta plaanivate inimeste seas on suurim nõudlus kolmetoaliste korterite järele. Nende inimeste jaoks on huvipakkuvaimad piirkonnad endiselt Tallinna kesklinn, Põhja-Tallinn ja Kristiine. „Kesklinna ja Kristiine populaarsus on siiski aastatega järjest vähenemas ning aina enam kaalutakse uue korteri ostmist Tallinna ümbruses asuvatesse valdadesse,“ märkis Lesment.

Uut korterit osta soovivate ja hiljutise ostukogemusega inimeste seas on Eesti tuntuim kinnisvaraarendaja Merko, millele järgnevad Endover, Liven, Bonava, YIT Eesti ja Arco Vara. Kõige mainekamateks kinnisvaraarendajateks peetakse Merkot, Livenit, Invegot, Kaamost ja Hepsorit.

„Inimesed, kes plaanivad uusarendusse kodu osta või on seda hiljuti teinud, tajuvad kinnisvaraarendajate erinevusi ning omistavad erinevatele brändidele erinevaid omadusi. Näiteks Merkot peetakse usaldusväärseks, kvaliteetseks ja professionaalseks arendajaks, kelle arendused on heades asukohtades. Livenit aga hinnatakse stiililt eristuvaks trendiloojaks, kes esindab moodsat disaini ning paistab silma hea turundusega,“ selgitas Lesment.