Kliimaminister Kristen Michali sõnul saab Tallinna lennujaam nelja aasta jooksul raha CO₂ vahenditest.

AS-i Tallinna Lennujaam juhatuse esimees Riivo Tuvikene selgitas Ärilehele, et täna on lennujaamale raha eraldamine valitsuse tasemel otsustatud, kuid meetme täpsed tingimused on kujundamisel, mille tõttu on vara investeeringute lõplikku loetelu avada.

„Toetuse saades ei tõsta lennujaam rahvusvahelistele lendajatele lennujaamatasusid 2024. aastal, kuid täna näeme, et tasude tõus on tulevikus vältimatu. Omanik on lennujaamale seadnud ootuse olla äriliselt kasumlik ja efektiivne ettevõte ning on otsustanud hakata alates 2024. aasta eest võtma ettevõttest välja dividende,“ selgitas Tuvikene.

Selleks et tagada ettevõtte jätkusuutlikkus ja hoida ettevõtte investeerimisvõimekust, tuleb Tallinna lennujaamal jätkata tulevikus tasude tõstmisega, et Eesti õhuvärav saaks areneda. „Tasude tõstmisel jälgime konkurentsiolukorda ja ka tulevikus jäävad Tallinna tasud üheks madalamaks kogu Euroopas ning oleme endiselt atraktiivne lennujaam lennufirmadele,“ lisas juhatuse esimees.

Kliimaministeeriumi liikuvuse asekantsler Sander Salmu sõnul on ministeeriumi eesmärk on tagada Eestile head lennuühendused ning Tallinna Lennujaama konkurentsivõimelisus võrreldes teiste meie regiooni lennujaamadega. „Sellele aitab kaasa 14,5 miljoni euro suurune lisarahastus, mille valitsus eraldab lennujaamale energiatõhususe suurendamiseks. Oleme lennujaamaga kokku leppinud, et tänu lisarahastusele ei ole lennuühendustega seotud lennujaamatasusid järgmisel aastal tõsta vaja,“ selgitas Salm.