Reklaaminduse algus ulatub tagasi antiikaega, kui kaupmehed reklaamisid oma kaupu valjult hõigates või kasutades lihtsaid märke ja sümboleid. Märkimisvääne areng toimus 15. sajandil, kui leiutati trükikunst. See võimaldas reklaame levitada trükitud lendlehtedel ja ajalehtedes. Järgmine tehnoloogiliselt oluline hüpe toimus 1920ndatel, kui raadio muutus populaarseks massimeediumiks ning ilmusid esimesed tõsiseltvõetavad raadioreklaamid.

Edasi on aga võimalik juba dokumenteeritult üsna täpne olla – Bulova kellafirma läks 1941. aastal ajalukku maailma kõige esimese televisioonireklaamiga. See oluline reklaam oli esmakordselt eetris WNBT telekanalis, vahetult enne pesapallimängu Brooklyn Dodgersi ja Philadelphia Philliesi vahel.

Bulova kümnesekundiline reklaamklipp ei olnud tavapärasel viisil filmitud, vaid koosnes graafikast, mis kujutas Ameerika Ühendriikide kontuuri. Kontuuri ees asetses Bulova kella kujutis, rõhutades sõnumit „Ameerika töötab Bulova aja järgi!“.

Reklaami tootmine koos eetriajaga läks maksma kõigest üheksa dollarit, mis praeguses vääringus teeb umbkaudu 175 eurot. Kuid New Yorgi piirkonnas oli sel ajal vaid umbes 4000 televiisorit, seega nägi reklaami parimal juhul vaid mõni tuhat inimest. Selle tagasihoidliku levikuga, kuid ajalooliselt tähtsa reklaamiga liikus maailm suure sammu edasi tänapäevase videoreklaami suunas.

Kas oled kuulnud 3D-visualiseerimisest? Mida tähendab renderdamine?

Tänapäeva reklaamimaastikul on arvutite jõudluse kasvuga üheks uuemaks tehnoloogiaks 3D-visualiseerimine. Selle protsessi käigus luuakse kolmemõõtmelisi pilte ja animatsioone, et kujutada esemeid ning stseene digitaalselt. Meetod on laialt levinud arhitektuuris, filmides, videomängudes ja muudes visuaalsetes kunstides, kus see aitab tuua ellu ideed enne nende füüsilist loomist. Renderdamine on seevastu oluline osa 3D-visualiseerimisest. Siin luuakse kolmemõõtmelisest mudelist lõplik pilt või video. Renderdamine hõlmab valguse, varju, tekstuuride ja materjalide kalkuleerimist, et anda mudelile realistlik välimus.

Reklaamimaastiku tulevik tõotab tuua kaasa põnevaid arenguid, eriti seoses 3D-tehnoloogiaga. Varsti võib olla võimalik keerutada ja uurida reklaamobjekte 3D-s reaalajas, näiteks autosid, nii et need tunduvad sama realistlikud kui kõige kvaliteetsemad tänapäevased 3D-renderdused. Edasiminekud võimaldavad neid objekte mitte ainult vaadata, vaid ka interaktiivselt kogeda – kasutades mobiiliseadme suunamisandureid, saavad kasutajad tunda ennast justkui reklaami osana, liikudes ja uurides tooteid, justkui nad ise oleksid kaameramehed.

Tulles aga tänapäeva tagasi – kui vajad mõjuvat reklaami, mis saab aja jooksul sama palju tähelepanu kui Bulova telereklaam, või soovid tuua oma disainiideed ellu enne, kui need reaalselt teoks saavad, on 3D-visualiseerimine ja professionaalne videoproduktsioon võtmetähtsusega. B2H Studios garanteerime kvaliteedi ja alati katsetame uusimaid tehnoloogiaid, et olla sammu võrra traditsioonilistest lahendustest ees.

Tule tutvu tehtud töödega veebilehel b2hstudio.ee. Ühtlasi leiad sealt ka meie kontaktandmed, et viia oma bränd uutesse kõrgustesse.

Jaga
Kommentaarid