Lätist, Leedust ja mujalt EL-ist saabuvate pakkide puhul midagi ei muutu ning käibemaks tasutakse koos ostuga.

„Aasta lõpp on ka e-kaubanduses tipphooaeg ning seetõttu tasub ostud teha varakult. Eestist, lähiriikidest ja mujalt Euroopast tellimisel peab arvestama, et nii e-poodidel kui ka logistikaettevõtetel on ohtralt tööd, kuid tellimused liiguvad reeglina kiiresti ja ilma täiendava vormistuseta. Küll peab väljastpoolt EL-i pakkide tellimisel kiirustama, kui on soov saadetis veel tänavu kätte saada ning tasuda sellelt praegu kehtiv käibemaks 20 protsenti,“ ütles Venipak Eesti müügidirektor Martten Kaldvee.

Väljastpoolt EL-i, näiteks ka Suurbritanniast ostetud paki puhul, mille väärtus on kuni 150 eurot, tuleb paki saajal paki kättesaamiseks tasuda lisanduv käibemaks, mis arvutatakse kauba väärtuse ja postikulu pealt. Kui veebipood või müügiplatvorm on liitunud IOSS-erikorraga, saab käibemaksu tasuda juba ostuhetkel. See tähendab, et käibemaks lisatakse ostu hinnale ning Eestisse jõudmisel ei ole sellelt vaja käibemaksu enam tasuda.

Lisaks tuleb Euroopa Liidust väljastpoolt saabuva tellimuse või paki, mille väärtus ületab 150 eurot, kättesaamiseks tasuda peale käibemaksu ka tollimaks.

Saadetised olgu hästi pakendatud ja täpsete kontaktandmetega

Venipak tuletab meelde, et pakkide saatmisel tuleb meeles pidada teatud soovitusi. Ennekõike tuleb saadetised hoolikalt pakendada, et need jõuaksid turvaliselt saajateni. Lisaks sobimatule pakendile teeb logistikaettevõtetele peavalu vale või puudulik saaja aadress. See tähendab, et täpse kliendiinfo leidmiseks ja paki kohaletoimetamiseks tuleb kulutada lisaaega. Samuti tuleb ette, et adressaadi telefoninumber on vale, mistõttu võib kohaletoimetamine viibida. Kuigi enamik pakke on teatud suuruse ja kaaluga, võib ette tulla mittestandardseid pakke. See tähendab, et paki kättesaamine on keerulisem.

Kullerpakkide puhul tasub tähele panna, et kui saajat ei õnnestu telefoni teel kätte saada, tema aadress või telefoninumber on puudulik või mõjutavad vedude graafikut kehvad ilma- või liiklusolud, proovib kuller järgmisel päeval uuesti. Logistikajuhtide ülesanne on tagada, et teenus oleks võimalikult kvaliteetne, ning nad proovivad adressaadiga ühendust saada e-kirja või telefoni teel.

Pakki proovitakse toimetada kliendini kolmel tööpäeval järjest, üritades leida parim kättetoimetamise aeg. Kui kättetoimetamine kuidagi ei õnnestu, tuleb kaup kahjuks saatjale tagastada.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena