„Robus on alates käesoleva aasta kevadest võtnud põhieesmärgiks kasumlikkuse saavutamise. Üldisest investeerimiskliimast lähtuvalt on lisakapitali kaasamine keeruline ning agressiivsete kasvuplaanide realiseerimise asemel on oluline keskenduda jätkusuutlikkusele,“ sõnas firma juht Mikk-Alvar Olle portaalile.

Parasjagu kogub Robus raha platvormi Indiegogo kaudu, kus on kokku saadud 40 000 eurot. Olle lisas, et kasumlikkuse saavutamise eesmärgi täitmiseks tuli alandada kulubaasi, parandada ühikuökonoomikat ning investeerida uute toodete arendustegevustesse.

„Senised positsioonid olid peamiselt seotud olemasolevate toodete turundamise ja turustamisega, kuid tänu eelnevate aastatega sisse töötatud turundusstrateegiatele oleme saanud paljud protsessid automatiseerida ning ühtlasi on tunduvalt kuluefektiivsem osta teostust sisse. Ettevõtte asutajad on igapäevaselt ettevõttega seotud ning koordineerivad ülalmainitud arendustegevusi, strateegiate välja töötamist ja ellurakendamist.“

Treeningvarustust müüv Robus jõudis börsile eelmise aasta kevadel, kui kaasas investoritelt 751 500 eurot. Börsile tulles prognoosis firma juhtkond, et 2023. aastal ulatub müügitulu 2,4 miljoni euroni, jäädes ligi 300 000 euroga kahjumisse. 2024. aastalt oodati 6,5 miljoni eurost müügitulu ning 0,8 miljoni eurost kasumit ning 2025. aastalt 13,1 miljoni eurost müügitulu ja 3,3 miljoni eurost kasumit. Seni sedavõrd edukalt pole läinud: näiteks teenis firma tänavu esimesel poolaastal 107 990 eurot müügitulu, jäädes 174 211 euroga kahjumisse.

Olle sõnas Geeniusele, et Robus on juba mõnda aega olnud püsikulude vaates kasumipiiri lähedal ning lähieesmärk on tuua ettevõte stabiilselt jooksvasse kasumisse.

„Lisaks on uutel toodetel, eriti GymBars PRO, tugev rahvusvaheline potentsiaal tulubaasi tunduvalt kasvatada. Ülaltoodut arvestades on uute strateegiate elluviimine õnnestunud plaanipäraselt ning saneerimisvajadust laual ei ole.“

Loe pikemalt Geeniuse portaalist.