Selle aasta mai lõpus käis tarbija koos maakleriga vaatamas üht üürikorterit, kuna selle hind, 400 eurot kuus, sobis talle. Pärast üürilepingu sõlmimist selgus aga, et üürihinnale lisanduvad kõrvaltasud, mis kliendile ei sobinud, ja nendest ei olnud maakler kliendile ka rääkinud.

Klient oli maaklerile tasunud 400 eurot, kuid kuna üürileping jäi sõlmimata just seetõttu, et maakler ei teavitanud klienti täiendavatest tasudest, soovis klient maakleritasu tagasi. Klient pöördus tarbijavaidluste komisjoni.

Maaklerfirma Eesti Seenekasvatuse OÜ tarbijavaidluste komisjonile ei vastanud.

Tarbijavaidluste komisjon vaagis asja ja leidis, et antud juhul oli tegemist maakleri olulise eksimusega, kuna kliendile jäeti mulje, et kõrvakulud on madalad. Samuti ei esitanud maakler kliendile vastavaid arveid. Lisaks survestas maakler klienti kiiresti otsustama ja lepingut sõlmima. Hiljem, pärast maakleritasu maksmist, selgus siiski, et kõrvalkulud ületavad kliendi mõistlikke ootusi ning kui ta oleks neist teadnud, poleks ta ka üürilepingut sõlminud.

Tarbijavaidluste komisjon otsustas, et Eesti Seenekasvatuse OÜ peab kliendile 400 eurot tagastama.

Delfi pöördus ka ettevõtte poole, kuid kommentaarisoovile vastust ei saanud.

Eesti Seenekasvatuse OÜ on Võru ettevõte, mis asutati 2015. aastal. Ettevõtte põhitegevusala on kinnisvarabüroode tegevus. Töötajaid on ettevõttel üks ning selle aasta kolmandas kvartalis oli maksustatav käive 19 125 eurot.

2022. aastal oli osaühingu müügitulu 64 506 eurot, mis oli aasta varasemaga võrreldes ligi 60 protsenti suurem. Kui 2021. aastal oli ettevõtte kahjum 5424 eurot, siis mullu jäädi 18 194 euroga plusspoolele.