Delfi Ärilehele kirjutas telekomifirma STV klient, kes sai ettevõttelt novembri keskel kirja, et tema TVIN paketi hind tõuseb 1. detsembrist kaks eurot. Samal ajal teatas STV novembri lõpus oma kodulehel, et käibemaksu tõttu uuel aastal põhiteenuste hinnad ei tõuse.

„Kas see on hea äriidee või tarbija eksitamine?“ küsis STV klient.

Hinnatõus pole käibemaksutõusuga seotud

STV kommertsdirektor Vladislav Jarantsev sõnab Delfi Ärilehele, et STV vaatas viimati oma teenused ja hinnad läbi sel sügisel. Pakettide hinnatõusu taga on eelkõige energia ja kütte, materjalide ja seadmete kallinemine, mis on otseselt mõjutanud ka STV toodete omahinda. Kuna hindu muudetakse ja kliente teavitatakse jooksvalt järgmise aasta märtsini, siis võib klientides sellekohane teavitus ka segadust tekitada.

Jarantsev kinnitab, et käibemaksutõus muudab küll üldhinnakirja, kuid ei tõsta põhiteenuste hindu.

Riik hinnakujundusse ei sekku

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti ettevõtluse osakonna juhataja Ulrika Paavle sõnas, et Eestis on hinnakujundus vaba. See tähendab, et riik hinna määramisse ei sekku ning iga kaupleja võib müüa kaupu mis tahes hinnaga.

„Samuti on igal kauplejal võimalik käibemaksutõusu kulu oma hinnastamisotsustes enda äranägemise järgi tasandada. Ettevõtjatel ei ole kohustust hinnatõuse selgitada,“ lisas ta.

Samas ei tohi ettevõtja kasutada eksitavat kauplemisvõtet. Paavle sõnul on selleks näiteks ka valeteabe andmine hinna arvutamise aluste kohta.

Kas oled ka märganud hinnatõusu selle aasta lõpus, nii et ettevõte saab öelda, et käibemaksutõus hinda ei tõsta? Saada e-kiri aadressil vihje@delfi.ee või kirjuta meile vihjevormi kaudu!