Varasemalt on elektriautode laialdasemat kasutuselevõttu pidurdanud kõrgemad kulud ja piiratud sõiduulatus. Viimased tehnoloogilised arengud seevastu näitavad, et turule on lisandumas üha enam elektriautode mudeleid, mida saab nii oma hinnalt kui ka sõiduulatuselt võrrelda sisepõlemismootoriga sõidukitega.

Küll aga tekitab küsimusi laadimise kättesaadavus ehk teisisõnu laadimispunktide arv ja paiknemine ning võimalus valida erinevate laadimiskiiruste vahel. Eestis on hetkeseisuga registreeritud umbes 6800 elektriautot. 2022. aastal läbi viidud Norstati uuringu järgi olid 36% Eesti elanikest ühel nõul, et elektriautodele üleminekut kiirendaks laadimisjaamade suurem kättesaadavus. Just viimase nimel töö Enefit Voltis igapäevaselt käibki.

Elektriauto laadimine sõltumata ajast ja kohast

Oma tegevusega loodab Enefit Volt pakkuda nii olemasolevatele kui ka tulevastele elektriauto omanikele turvatunnet, et laadimine on alati lähedal. Kui mõelda olulisemate keskuste peale, siis juba praegu on Tartus 28 laadimiskohta, Pärnus 14, Viljandis 8 ja Kuressaares 8 ning neid ümbritsevates maakondades veel üle kahe korra nii palju. Rääkimata Tallinnast, kus laadijaid leiab pea igal sammul.

Tervikliku laadimistaristu loomiseks uuendatakse nii olemasolevaid laadimispunkte kui ka rajatakse juurde uusi. Seejuures ei ole fookus ainult võrgustiku suurusel, vaid ka tugeval katvusel, mis tähendab, et lisaks strateegilistele ja suure asustustihedusega linnaosadele paigaldatakse laadimispunkte ka maapiirkondadesse ning suuremate maanteede lähedusse.

Ühendades laadimise argitoimetustega, on võimalik säästa aega

Kiirlaadimisvõrgustikku arendades paigaldatakse uued ja kiiremad laadijad eeskätt sinna, kus nende järele on suurim vajadus. Siinkohal on oluline roll koostööl asukohapartneritega, kelle kinnistule laadimislahenduse näol investeeritakse. Nii jõuab rohkem laadijaid näiteks büroohoonete, restoranide ja kaubanduskeskuste juurde. See pakub lisaväärtust nii klientidele kui ka töötajatele, võimaldades ostude sooritamise või töö tegemise ajaks auto laadima jätta.

Näiteks on Enefit sel aastal koostöös laadimislahendusi loonud selliste kodu- ja välismaiste ettevõtete kinnistutele nagu Rimi, Selver, Arsenal ja Norfa. Paigaldatavate laadimisjaamade võimsus jääb vahemikku 22–360 kW, pakkudes nii poolkiir-, kiir- kui ka ülikiirlaadimise võimalust. Kui kiirlaadijates on võimalik 100 km laadida keskmiselt 30 minutiga, siis ülikiirlaadijates kulub selleks vähem kui kümme minutit.

Igaüks võib nüüd ise arvutada, kui palju ta nädala jooksul sõidab ning mitu korda külastab suuremat toidupoodi, kaubanduskeskust, kino või muud meelelahutusasutust, kus juba on kiire või väga kiire laadimisvõimalus. Isegi kui sõitmist on rohkem, on elektriauto laadimine lihtne ühendada oma igapäevatoimingutega ning tagatipuks on see puhtam ja odavam kui tavalisel sõidukil.

Endale lähima Enefit Volti laadija leiad kiirelt ja lihtsalt meie avaliku laadimisvõrgu kaardilt.

Jaga
Kommentaarid