„Uuest aastast taastub läänesuunal remontide eelne sõiduplaan, mis pakub Keila, Turba, Paldiski ja Kloogaranna suunal reisijatele taas paremat sõidugraafikut,“ ütles Elroni kommunikatsioonijuht Kristo Mäe. „Uues sõidugraafikus muutuvad ka paljude reiside saabumiste ja väljumiste ajad, palume need kindlasti aegsasti enda jaoks üle vaadata.

Idasuunal on oodata täiendavate ajutiste kiirusepiirangute tõttu sõiduaegade pikenemist, mis on liiniti erinevad. Näiteks Tallinn – Aegviidu sõiduaeg jääb samaks, Tallinn – Tartu liinil pikeneb sõiduaeg sõltuvalt väljumisest kehtiva graafikuga võrreldes 2–9 minutit , Tallinn – Narva liinidel 9–15 minutit. Sõidugraafiku ja rongiringluse muutmise tõttu mõnede väljumiste puhul sõiduaeg ka lüheneb.

2. jaanuarist kehtima hakkava sõiduplaani leiab https://elron.ee/soiduinfo/soiduplaanid

Ajutised kiirusepiirangud

Eesti Raudtee on tuvastanud 39 kõrgendatud riskiga ülesõidukohta, kus ohutuse kindlustamiseks kehtestatakse kuni 2024. aasta juunikuuni reisirongidele ajutised kiirusepiirangud. Tähelepanu all on ka ülesõidukohad, kus reisirongide ja raudtee turvangusüsteemide koostoime on olnud häiritud ning ülesõidukoht ei ole nõuetekohaselt autoliiklusele sulgunud.

Elroni juhatuse liige Märt Ehrenpreis rõhutab, et liiklusõnnetuste ärahoidmiseks on siiski kõige enam ära teha sõidukijuhtidel. „Rongi ja maanteesõiduki kokkupõrget saab vältida vaid maanteel liikleja, sest rongi pidurdusteekond võib olenevalt kiirusest ja ilmaoludest jääda 400 – 1400 meetri piiresse. Sõidukijuht peab jälgima liiklusreegleid ja samuti peab veeremi ning taristu turvanguautomaatika töötama koos laitmatult.“

Kõrgendatud riskiga ülesõidule Aegviidu – Narva, Tapa–Tartu ja Tartu–Valga raudteelõikudel kehtestatakse rongidele ajutised kiirusepiirangud kuni 60 km/h.