„Viimase paari aasta elukalliduse tõus on mõjutanud tugevalt tarbijate käitumist ning jõuluostud pole siinkohal erandiks ehk jälgitakse hoolega sooduspakkumisi ja ühikuhinda. Eelmistel jõuludel nägime, kuidas kokkuhoiu tõttu kadus eestlaste jõululaualt muidu populaarne punane kala. Kuna Prismas soovime, et kõik meie kliendid saaksid pühade ajal nautida oma lemmiktoite, ilma hinna pärast muretsemata, siis tegime sel aastal lõhefileele väga suure allahindluse. Otsus oli õige – 9,9-eurose kilohinnaga lõhefileed osteti pea poole võrra rohkem kui eelmisel aastal. Lisaks olid väga populaarsed igapäevased tooted nagu või, kartulid, leib, piim ja kohukesed,“ ütles Prisma Peremarketi kategooriajuht Malle Luhter.

Jõuluroogadest osteti tänavu klassikalist seapraadi lausa kolm korda rohkem kui eelmistel jõuludel ning samuti kasvas verivorstide müük. „Kuigi üldine hinnatundlikkus on kasvanud, siis sooviti pühi tähistada rikkalikult ning kulusid hoiti tavapärasest vähem kokku. Üha enam eelistatakse sealiha kõrval linnuliha, näiteks osteti võrreldes eelmise aastaga rohkem parti, hane ja ahjukana,“ ütles ta.

Värske toidukauba osas juhtisid edetabelit mandariinid, klementiinid ja banaanid. Kusjuures mandariine osteti soodsa hinna tõttu ligi 31% võrra rohkem kui eelmisel aastal. „Alkoholivabadest jõulujookidest oli taas lemmikuks soodushinnaga alkoholivaba glögi ja Coca-Cola. Alkoholiga jookide osas jõudsid pühade ajal müügiedetabelisse hooajalised porterid ja tumedad õlled. Suurt müügikasvu tegid ka vahuveinid, aperitiivid ja liköörid, mis näitab, et kokteilide valmistamine on populaarsust kogumas,“ ütles Luhter.

Eesti elanikud eelistavad praktilisi ja südamlikke kinke

„Kinkide osas näeme, et Prisma klient ei hoia otseselt kokku, kuid teeb teadlikke valikuid, pidades silmas kingi praktilisust ja emotsionaalset väärtust. Näiteks sisutati kingikotte raamatute, lauamängude, kinkekaartide ja lotopiletidega,“ ütles Prisma kategooriagruppide juht Merit Uus. Mitmendat aastat järjest olid laste ja noorte kinkide seas väga populaarsed suured pehmed mänguasjad, LEGO ja kõlarid. „Kusjuures LEGO või JBL kõlari võis enda kingikotist leida ka mõni täiskasvanu. Meestele osteti lisaks kvaliteetseid ja lõbusaid sokke ning naistele kingiti Iittala keraamikat ja talviseid Taika sarja kruuse, kausse või taldrikuid,“ ütles ta.

Kodu- ja ilutehnikat osteti tänavusel jõuluperioodil mõnevõrra vähem kui eelmisel aastal, kui see-eest tõusis kampaaniakorras allahinnatud audiotehnika müük. „Kuuse alla osteti ka ilusat ja kvaliteetset kodutekstiili, näiteks tõusis jõulunädalal Finlaysoni talvesarjade müük,“ ütles Uus.

„Loomulikult on inimesi, kes ostavad kingitusi ette, aga juba teist aastat näeme trendi, kus pühadeostud ja kingid tehakse viimasel minutil, sest oodatakse veel viimaseid aastalõpu lisa-allahindlusi ja kampaaniaid. Inimesed teavad, et Prismad on avatud ööpäevaringselt ning see maandab inimestes üleliigset kingistressi,“ lisas ta. Nii olid tänavu kõige aktiivsemad päevad jõulutoidu ja muude ostude tegemiseks 23. ja 22. detsember.

Prisma Peremarket AS tegutseb Eestis alates 2000. aastast. Ketil on üle Eesti 14 kauplust, mis pakuvad koos tugiüksusega tööd ligi 900 inimesele. Prisma on kõige laiema valiku ja soodsama ostukorviga poekett Eestis ning ePrisma Eesti suurima valikuga veebipood. Prisma Peremarket kuulub Soome kaubanduskontserni S-Grupp.