Tallink Grupp vedas 2023. aastal ettevõtte kõikidel liinidel kokku 5 705 600 reisijat, mis on 4,5% võrra rohkem kui 2022. aastal (vastavalt 5 462 085 reisijat 2022. aastal). Võrreldes 2022. aastaga reisijate koguarv ettevõtte tänastel Eesti-Soome ja Eesti-Rootsi liinidel kasvas, kuid seevastu vähenes Soome-Rootsi liinidel, kuna terve aasta vältel neil liinidel opereerinud laevade arv oli varasema aastaga võrreldes väiksem (ettevõtte laev Galaxy I on olnud Turu-Stockholmi liinilt eemal ja prahitud Hollandisse alates 2022. aasta teisest poolest).

2023. aastal veetud reisijate sõidukite arv kasvas 2022. aastaga võrreldes 2,6%, aasta jooksul veeti ettevõtte kõikidel laevaliinidel kokku 840 881 reisijate sõidukit (2022. aastal vastavalt 819 229 reisijate sõidukit).

Kaubaveod püsisid 2023. aasta vältel tiheda konkurentsi, nõrga majanduskeskkonna ja vähenenud mahtude tõttu tugeva surve all. Ettevõtte kõikidel liinidel veetud kaubaühikute arv vähenes 2022. aastaga võrreldes 20,9% ning aasta jooksul veeti ettevõtte laevadel kokku 323 990 ühikut kaupa (vastavalt 2022. aastal 409 769 ühikut).

„Meie 2023. aasta reisijatestatistika näitab, et oleme ettevõttena liikumas aeglase ja järjepideva taastumise teel,“ ütles Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene. „Kui 2022. aastal nägime reisijate arvu järsku kasvu kõikidel meie laevaliinidel pärast viimaste koroonapiirangute tühistamist, siis 2023. aasta on olnud aeglasema ja stabiilsema taastumise aasta. Me ei näe reisijate arvu järsku kasvu, kuna osad meie laevad ei opereeri ka täna meie põhiliinidel, vaid on jätkuvalt väljaprahitud. Äriliselt ja riskide maandamise seisukohast on see meie jaoks endiselt oluline ärisuund, kuna turgude olukord ja nõudlus ei ole veel meie liinide kapatsiteedi suurendamiseks vastav. Klientide tarbijakäitumist ja soovi kulutada pärsivad jätkuvalt hinnatõusud igas eluvaldkonnas ning laiem globaalne julgeoleku- ja majandusolukord muudab inimesed oma kulutuste osas ettevaatlikuks,“ rääkis Nõgene.

„Victoria I lisamine Tallinna-Helsingi liinile möödunud aasta oktoobris näitas, et oleme valmis kasvava nõudluse ja vajaduse tingimustes kiiresti ja paindlikult oma liinidele täiendavaid laevu lisama. Victoria I kogemus näitas ka seda, et meie reisijad on valmis taas ka pardale tulema sedamööda, kui me laevad järk-järgult liinidele tagasi toome,“ ütles Nõgene.

„Reisijate arvu kasvule aitas möödunud aastal oluliselt kaasa kiire parvlaeva MyStar lisandumine Tallinna-Helsingi liinile ning meie laevastiku kõige uuem liige on osutunud just selliseks tõmbenumbriks, mida vajasime, et tuua kliendid – nii vanad kui ka uued – pärast pikki keerulisi aastaid tagasi Tallinna-Helsingi liinile. Uus laev tähistas hiljuti oma esimese tööaasta täitumist liinil ja on väga soojalt vastu võetud nii meie reisijate kui ka meeskonna poolt ning roheline sild Tallinna ja Helsingi vahel on end juba tõestanud,“ ütles Nõgene.

„2024. aastal jätkame tööd stabiilsel kasvulainel, keskendudes ka kaubaveo arengutele ja võimalustele, ning jätkame sel kindlal kursil, mille endale 2023. aastal seadsime. Nagu alati, jätkab Tallink Grupp tööd, et tagada inimestele ja kaupadele elutähtsad transpordiühendused Eesti ja Soome, Eesti ja Rootsi ning Soome ja Rootsi vahel ka ajal, mil majanduslik olukord on keeruline. Tallink Silja Line’i laevad ja meeskond ootavad kohtumisi nii meie endiste kui ka uute klientide ja laevandusfännidega, ning tervitame kõiki meie laevade pardal,“ lisas Nõgene.