Punane meri, eelkõige Bab el Mandebi väin, on rahvusvahelise kaubaveo toimimiseks hädavajalik. See on olulisim kaubaühenduvus Euroopa ja Aasia vahel ning läbi sealsete alade transporditakse naftat ja gaasi Pärsia lahe rannikualadelt Euroopasse. Väidetavalt on Jeemeni mässuliste sihtmärk olnud Iisraeliga seotud laevad. Alates 19. novembrist on rünnakud suurenenud aga ka teiste Punase merel sõitvate laevade vastu.

Rünnakud mõjutavad nafta, vedela maagaasi ja muu energia, toiduainete ning suurema osa maailma tööstustoodete vedu. „See on probleem nii Euroopa kui ka Aasia jaoks,“ ütles rahvusvahelise laevanduskoja keskkonna- ja kaubandusjuht John Stawpert. Analüütikute sõnul mõjutavad kaubandushäired kõige rohkem Kreekat, Jordaaniat, Sri Lankat ja Bulgaariat. Firmad, mis otsustavad marsruuti muuta, peavad Euroopasse jõudmiseks sõitma ümber Aafrika, mis lisab sõiduajale hinnanguliselt seitse kuni kümme päeva.