Bloombergi andmetel ei taha eurooplased kasutatud elektriautosid osta, sest eelistatakse uusi, millel on hea aku ja vastupidavus garanteeritud. 1,2 triljoni dollari suurusel kasutatud autode turul langevad akutoitega autode hinnad kiiremini kui nende sisepõlemismootoriga autode hinnad. Ostjad hoiduvad neist toetuste puudumise, parema tehnoloogia ootamise soovi ja laadimisinfrastruktuuri jätkuvate puudujääkide tõttu.

Tesla ja konkureerivate Hiina mudelite tekitatud äge hinnasõda survestab veelgi nii uute kui ka kasutatud autode väärtust, ohustades selliste konkurentide nagu Volkswagen AG ja Stellantis NV tulusid.

Eestis kasutatud elektriautosid müüva ettevõtte Nordauto juhi Priit Ärmpalu sõnul ei ole ta autode müümises suurt langust märganud.

„Märkimisväärset langust pole, kui siis natukene aga peamine põhjus ongi see, et inimesed valivad rohkem uut,“ tõi Ärmpalu põhjenduseks.

Ta lisas, et selle põhjuseks on aga see, et uutele kehtib riiklik ostutoetus, mida vähekasutatud elektriautole ei saa. „Seega on mõistlikum võtta uus. Lisaks on uutel ka paremad liisingutingimused,“ sõnas ta.

Ärmpalu nentis, et inimesi hirmutab jätkuvalt elektriauto aku kestvus ja seetõttu valitakse pigem uus elektriauto, sest siis on akudel pikem garantii ja eluiga. „Samas ei saa öelda, et kasutatud elektriauto ei läheks. Hind on neil palju soodsam,“ ütles Ärmpalu.