„Tänane päev läheb kahtlemata Rail Baltica ajalukku kirja kui üks olulisemaid, sest täna antud allkirjadega oleme viimaks jõudnud punkti, mis tähistab raudtee põhitrassi ehitamisega alustamist. Lisaks oleme tänaseks kuulutanud välja ka juba ülejäänud põhitrassi ehitushanked Harjumaa osas,“ lausus Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets.

Rail Baltica Eesti juhi sõnul on see põhitrassi ehitamise kontekstis küll veel pika teekonna algus, kuid juba lepinguteni jõudvate ning möödunud aasta lõpus välja kuulutatud järgmiste ehitushangete realiseerumisel saab ehitusega alustada rohkem kui kolmandikul Rail Baltica Eesti trassist.

Ehitustööd algaval juba kevadel

Põhitrassi esimest lõiku ehitama hakkava AS-i TREV-2 Grupp juhatuse esimehe Sven Pertensi sõnul on Rail Baltica ehitus Eesti taristuehituse ettevõtete vaates kahtlemata ülioluline.

„Rail Baltic Estonia saab lähiaastatel olema Eesti taristuehituse valdkonna peamine klient, asendades sellel positsioonil varem olnud transpordiameti. AS TREV-2 Grupp on viimastel aastatel nii Harju- kui Raplamaal juba ehitanud päris mitmeid Rail Baltica rajatisi. Ettevõtte juhina on mul väga hea meel, et just AS TREV-2 Grupp sõlmib Eestis esimese RB põhitrassi ehituse lepingu ja usume ühtlasi, et see ei jää ainukeseks,“ rääkis Pertens.

Ülemiste jaama idaküljest algav ehituslõik on 4,8 kilomeetrit pikk ning kulgeb kuni Lagedi tee ristumiseni Soodevahes Rae vallas. Ehituslõiku jääb ka osaline Ülemiste jaama seisupargi muldkeha ehitus, samuti tuleb osaliselt ehitada perspektiivse sõiduautode pealelaadimisjaama raudteeosa muldkeha.

Rajatava põhitrassi muldkeha laius on antud lõigus 14–20 meetrit ning ehitustöödega alustatakse selle aasta kevadel. Koos raudtee muldkehaga rajatakse ka vajalik drenaaž, kaablikanalisatsioonid, maaparandussüsteemid, tugimüürid ja teostatakse erinevate tehnovõrkude ümbertõstmised, samuti tuleb raudteemuldesse antud lõigul ehitada ka üks truup millega tagatakse läbipääs väikeloomadele.

Lepingu maksumus on 34 176 386 eurot, mida finantseeritakse 85% ulatuses Euroopa ühendamise rahastust. Ehitustöödega alustatakse selle aasta kevadel ning need peaksid lepingu järgi antud lõigus lõppema 2027. aasta keskpaigaks.