Eestis müüdi detsembris 1813 uut sõiduautot, mis ületas eelmise aasta detsembrikuu müüginumbri 58,3%. Kokkuvõttes andsid Eesti automüüjad 2023. aastal klientidele üle 22 820 uut sõiduautot, mida on 11,7% enam kui 2022. aastal. 2019. aastal müüdi 26 589 uut sõiduautot.

Kõigist 2023. aastal müüdud uutest sõiduautodest moodustasid elektriautod 6,3% ja hübriidautod 42,2%. Bensiiniautode osakaal oli 38,8% ja diiselautode osakaal langes 12,4 protsendile. Keskmised maasturid ja väiksemad keskklassi autod olid vastavalt 31,2 ja 20,6 protsendiga kõige populaarsemad segmendid.

Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu tegevjuht Meelis Telliskivi kommenteeris tulemusi: „Sõiduautode müügi kasv 11,7% annab märku, et 2022 tarnekriis on möödunud. Positiivne on tõdeda, et hüdriidautode müük on pidevas tõusus ja aasta kasv on 34,2%. Tarbesõidukite müügi vähenemine kajastab transpordi sektori ja ettevõtluse olukorda tervikuna. Võrreldes 2022 aastaga vähenes enim M3 kat busside ja kuni 3,5 t kaubikute müük.“

Toyota ja Škoda

Edukaim automark 2023. aastal oli Toyota (4208 uut sõiduautot), järgnesid Škoda (3345) ja Audi (2523). Populaarseimate mudelite edetabeli kaks esimest kohta vallutasid Toyota mudelid RAV4 ja Corolla, mida anti klientidele üle vastavalt 1311 ja 1150. Kolmandale kohale platseerus Škoda Octavia 1047 müüdud autoga.

Tarbesõidukite turul suuri muutuseid müüginumbrites ei toimunud ja 2023. aastal müüdi uusi tarbesõidukeid eelmise aastaga võrreldes 0,6% vähem. Toyota (1000 müüdud sõidukit) haaras esikoha ka tarbesõidukite edetabelis, järgnesid Renault (733) ja Peugeot (490). Veokite segmendis olid edukaimad Scania (354) ja Volvo (245).