EuroNewsi andmetel viitas tarbijakaitseorganisatsioon National Consumers League kolmapäeval esitatud hagis farmidele, kus toodetakse Starbucksis müüdavat kohvi ja teed, kuid samaaegselt kuritarvitatakse töötajaid. Organisatsiooni sõnul ei taga ettevõte kohvi eetilist tootmist. See tähendab, et kohvi toodetakse keskkonnasõbralikult ja töötajate töötingimused on head.

Organisatsioonid ütles, et juhtumid seavad kahtluse alla Starbucksi pakendi, millel on kirjas, et ettevõte on „100% pühendunud eetilise kohvi tootmisele“. Starbucks teatas kolmapäeval, et on kohtuvaidlusest teadlik ja „kaitseb end agressiivselt esitatud nõuete vastu“. Hagi esitati Ameerika Columbia ringkonna ülemkohtus.

Kohtuasjas viidatud juhtumite hulgas oli 2022. aasta juhtum, kus politsei päästis 17 töötajat - sealhulgas kolm teismelist - Brasiilias asuvast kohvifarmist. Nad olid sunnitud töötama ilma kaitsevahenditeta välitingimustes ja tõstma 130-kiloseid kohvikotte. Juhtumit kajastas ajakirjanike rühm Repórter Brasil, mis keskendub töötajate õiguste teemadele ja keskkonnaprobleemide kajastamisele.

Starbucks teatas kolmapäeval, et tal ei ole selle juhtumi kohta informatsiooni.

„Me võtame selliseid süüdistusi äärmiselt tõsiselt ja tegeleme aktiivselt põllumajandusettevõtetega, et tagada nende vastavus meie standarditele,“ ütles ettevõte. Hagiavalduses viidatakse ka BBC 2023. aasta aruandele, mis paljastab ohjeldamatu seksuaalse kuritarvitamise ja kurnavad töötingimused James Finlay teeistanduses Keenias. James Finlay oli toona Starbucksi tarnija, kuid Starbucks teatas kolmapäeval, et ei osta enam sellest istandusest teed.

Starbucks ostab umbes 3% maailma kohvist. Ettevõte sõnul teevad nad koostööd 400 000 põllumajandustootjaga enam kui 30 riigis üle maailma. Ettevõte töötas 2004. aastal välja eetilise hankimise suunised ja kasutab tarnijate tingimuste kontrollimiseks kolmandaid osapooli. Ettevõte ütles, et nad ei salli laste tööjõu kasutamist ning nõuab, et põllumajandustootjad tagaksid turvalise, õiglase ja inimväärse töökeskkonna.

Kuid National tarbijakaitseorganisatsioon National Consumers League ütles, et Starbucks eksitab tarbijaid, kuna ei avalikusta, et tema sertifitseerimisprogramm ei taga eetilist kohvi hankimist.