„Kogu eelmine aasta ja eriti viimane kvartal kujunesid Ekspress Grupi meediaväljaannetele digitellimuste müügis väga edukaks,“ ütles Ekspress Grupi tegevjuht Mari-Liis Rüütsalu.

„Eesti turul kasvas meie suurima meediaettevõtte, Delfi Meedia digitellijate arv aastaga 20% ja ületas detsembris esmakordselt 100 000 tellija piiri. Kui võrrelda suhtena Eesti rahvaarvu, siis on Delfi tõusnud ilmselt üheks edukamaks digitaalsete tellimuste osakaaluga meediaettevõtteks nii Euroopas kui kogu maailmas,“ märkis Rüütsalu.

Leedu ja Läti turul toimus 2023. aastal Rüütsalu sõnul digitaalsele tellimusmudelile üle minemises samuti teatud murrang, mida ettevõte on oodanud juba mõnda aega. Leedu Delfi digitellijate arv kasvas aastaga üle kahe korra ja ulatus aasta lõpuks ligi 40 000 tellimuseni. Läti Delfi tellimuste arv kasvas 87 protsenti ja ulatus aasta lõpuks üle 26 000. Ekspress Grupi uusim Leedu meediaettevõte Lrytas läks digitaalsele tellimismudelile üle viimases kvartalis ning kogus aasta lõpuks juba üle 6000 tellimuse. „Need numbrid näitavad, et ka teiste Baltimaade lugejad on sarnaselt Eestile võtmas omaks ajakirjanduse digitaalse tellimise mudelit ja väärtustavad kodumaist, sõltumatut ja oma keeles valmivat sisu,“ lisas Rüütsalu.

Kontsern loeb digitellimuseks ainult tellimusi, mille väärtus on suurem kui 1 euro ühes kalendrikuus, ning mis on eraldiseisvalt arveldatud ja on igal ajal eraldi lõpetatavad.

Ekspress Grupi digitaalne tulubaas põhineb üha rohkem digitellimuste müügitulul. Ettevõtte pikaajaline eesmärk on tõsta digitellimuste maht 2026. aasta lõpuks Baltimaades 340 000 tellijani. Ekspress Grupi pikaajalised eesmärgid on seatud ja avalikustatud 2022. aasta alguses.

Viimase ühe aastaga on Ekspress Grupi aktsia langenud 14% ja maksab 1,295 eurot.

Tellimused väljaannete lõikes:

  • Eestis uudisteportaali Delfi, Eesti Päevalehte, Maalehte, Eesti Ekspressi ja mitmeid populaarseid ajakirju kirjastava ASi Delfi Meedia digitellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 20% (IV kvartalis 4%), ulatudes 102 793-ni.

  • 50%-liselt Ekspress Grupile kuuluva ASi Õhtuleht Kirjastus digitellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 10% (IV kvartalis -2%), ulatudes 24 875-ni.

  • Geenius Meedia OÜ digitellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 25% (IV kvartalis 8%), ulatudes 6998-ni.

  • Lätis kasvas Delfi A/S-i digitaalsete tellimuste hulk võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 87% (IV kvartalis 31%), ulatudes 26 427-ni.

  • Leedus kasvas Delfi digitellimuste hulk võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 112% (IV kvartalis 39%), ulatudes 39 872-ni.

  • Leedu meediaportaal Lrytas alustas tasulise sisu müügiga 2023. aasta IV kvartalis ja jõudis detsembri lõpus 6363. digitellimuseni.