Maailma kiireim tänavasõiduks lubatud auto pandi oksjonile
(36)Bugatti Chiron Super Sport 300+ võib maksta kuni 5 miljonit eurot.
Prantsuse-Itaalia luksuslike sportautode tootja tähistas oma 110. aastapäeva 2019. aastal märkimisväärse saavutusega: endine Le Mansi võitja Andy Wallace sõitis uue prototüübi maksimaalse kiirenduse enneolematu kiirusega: 304,777 miili tunnis (490 km/h).
Pärast seda vapustavat saavutust toodeti autost limiteeritud seeria, mis saigi nimeks Bugatti Chiron Super Sport 300+. Tegemist on väga erilise mudeliga, mida toodeti kokku vaid 30 tükki.
2022. aasta Bugatti Chiron Super Sport 300+ on võimeline saavutama kiirust koguni 490 km/tunnis. Maailma suurim reisilennuk Airbus A 380, mis mahutab üle 850 inimese, tõuseb õhku kiirusega umbes 300 km/h.
Luksusautol on kaheksaliitrine turbolaaduriga mootor ja 1577 hobujõudu. Tuues võrdluse Eestis populaaarse automargiga, siis Volkswagen Polol on 95 hobujõudu.
Esimene oksjon
30 mudelist jõudis USAsse vaid kaheksa. Nüüd on käes esimene kord, kui üks neist avalikult müügile jõuab.
Auto pannakse oksjonile USA firma Bonhams Cars poolt ja see läheb 25. jaanuaril USAs Arizona osariigis Scottsdale’is müüki hinnanguliselt 5–5,5 miljoni dollari (4,56–5,2 miljoni euro) eest.
„See on hüperautode kvintessents. Bugattil on kõrgtehnoloogiliste sõidukite osas võrratu maine ja Chiron Super Sport 300+ on selle autode tipptaseme sümbol,“ ütles Louis Frankel, Bonhams Cars müügispetsialist.
Turu väljavaated aastaks 2024
Superautod on suure jõudlusega sportautod, mida müüakse tavaliselt turul piiratud arvul.
Need on varustatud väga võimsate mootoritega, neil on täiustatud aerodünaamika ja mudeleid toodetakse kergetest materjalidest.
Superautode segmenti valitsevad peamiselt sellised kaubamärgid nagu Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Daimler AG, McLaren, Porche ja Koenigsegg. Maailma turuväärtus on 2022. aastal hinnanguliselt peaaegu 17 miljardit dollarit.
Business Research Insights’i viimases prognoosis prognoositakse, et aastatel 2022–2031 kasvab maailmaturg igal aastal 3,72%, mis on tingitud kasvavast nõudlusest säästvate ja keskkonnasõbralike sõidukite järele ning autonoomsete sõidukite arengust.