Mullu stabiliseerusid kasutatud autode hinnad kõigis kolmes riigis, kuid on endiselt pandeemia eelsest ajast kõrgemad. „Hinnalangust ei maksa lähiajal oodata, sest uued sõidukid maksavad varasemast oluliselt rohkem ning see mõjutab ka järelturgu. Viie aasta taguse ajaga võrreldes on pruugitud autode hind teinud läbi märkimisväärse tõusu,“ tõdes Uukkivi. Autode müüki on viimastel aastatel mõjutanud nii pandeemia ja sellest tulenev uute autode defitsiit kui ka sõja algus Ukrainas. Alanud aastal hakkab Eesti turul toimuvat suunama ka planeeritav mootorsõidukimaks.

Longo grupi statistika näitab, et kõige eelistatum on jätkuvalt Saksa autotootjate toodang. Kui Lätis ja Leedus müüsid nad kõige rohkem Opel Astraid, siis Eestis kroonis edetabelit Ford Mondeo. Leedus oli teisel kohal Škoda Octavia, Lätis Volvo V40 ning Eestis Volvo V60.

Opel Astra populaarsuse tingib selle soodne hind järelturul ja konkurentidest veidi parem varustus. „Neli aastat vana ja rikkaliku varustusega Astra maksab alla 10 000 euro. Kliendid hindavad seda ka madalate ülalpidamiskulude tõttu,“ põhjendas Uukkivi. Kasutatud Škodat küll küsitakse tema sõnul rohkem, kuid nende hind on Opelist kallim. Volvo puhul aga mängib rolli turvalise auto renomee. Longo edetabeli tippu pole jõudnud Jaapani ja Korea kasutatud autod, sest nende saadavus on väike. Toyota, Honda ja Kia on aga muidu minev kaup.

Kõige paremini lähevad kaubaks väiksema kütusekuluga autod, millel on 1,6- või 2,0-liitrine diiselmootor. „1,6-liitrise diiselmootoriga Opel Astra on Longo klientide eelistatuim valik,“ tõdes ta. Uukkivi sõnul on diiselmootor kõigi kolme riigi järelturul enim hinnatud jõuallikas. Kuid suurt huvi tuntakse ka 1,5-liitrise töömahuga bensiinimootorite vastu.

Olulisim kriteerium on hind

Balti riikide elanike seas läbiviidud Norstati uuringust selgub, et kõige olulisemaks kriteeriumiks auto valikul on hind. Seda arvab 77% küsitletuist. Seejärel saab määravaks sõiduki ülalpidamiskulud (69%) ja kütusekulu (67%). Uukkivi sõnul on majandusolude üleüldine halvenemine, inflatsioon ja kodulaenu kuumakset pitsitav euribori tõus muutnud kasutatud autode ostjad väga kalkuleerivaks ja seda eelkõige Eestis

„Balti riikide võrdluses on viimased kolm aastat just leedulased ostnud eestlastest ja lätlastest kallimaid autosid,“ tõdes Uukkivi. Longo statistika näitab, et Leedus oli eelmisel aastal nende poolt imporditud autode keskmine müügihind 14 000 eurot, Eestis 13 000 ja Lätis 12 000 eurot. Samuti on Leedus olnud hinnahüpe viimase kahe aasta suurim, kus keskmine müügihind on kerkinud 3000 euro võrra.

Longo kasutatud autode müügi TOP 2023. aastal

Eesti TOP 5

  • Ford Mondeo

  • Volvo V60

  • Ford Focus

  • Opel Insignia

  • Volkswagen Passat

Läti TOP 5

  • Opel Astra

  • Volvo V40

  • Škoda Octavia

  • Ford Focus

  • Volkswagen Golf

Leedu TOP 5

  • Opel Astra

  • Škoda Octavia

  • Volkswagen Passat

  • Volkswagen Golf

  • Volvo V40