Tartust Tallinnasse ligi viie tunniga: Elron saatis reisijaid oodanud rongi viimasel hetkel minema
(12)Rongifirma oli sunnitud pöörangurikke tõttu Tallinn-Tartu liinil muudatusi tegema, mistõttu rongisõit pikenes mitme tunni võrra.
Kui tavapäraselt võtab sõit Elroni rongiga Tartust Tallinna aega 2 tundi ja 15 minutit, siis reedel kestis see kell 14.55 väljunud rongi valinutel 4 tundi ja 45 minutit.
Delfi Ärilehe poole pöördus Elroni klient, kes sõitis rongiga reedel liinil Tartu–Tallinn. Oli teada, et Jõgevalt rongiga otse edasi ei saa, vaid seal tulevad sõitjatele vastu asendusbussid edasi Pedjale, kus pidid sõitjaid ootama rong, mis viiks edasi Tallinna poole.
Jõgeval aga asendusbussi ees ei olnud ja Tallinnasse saada soovinutel tuli seda oodata järgmised poolteist tundi. Asendusbussidega jõuti seejärel Pedjale, kuid ka seal ei olnud ees lubatud rongi, mis oleks sõitjad viinud edasi Tallinna. „Ootasime üle poole tunni ja siis tuli Tartust rong, mis oli niigi rahvast täis,“ kirjutas Elroni klient Laura. Ta lisas, et edasine sõit rongis tuli veeta jalgadel ja sellele lisandus ka 15-minutiline ootamine Tamsalus, sest teisest rongist ei olnud võimalik mööduda.
Sõitja sõnul ei tulnud inimestel pikalt õues oodata, vaid seda sai teha rongides ja bussides. „Samuti olen tänulik, et nad jagasid teises rongis „kannatanutele“ müslibatoone ja veepudeleid. Abiks ikka,“ märkis ta.
Bussid olid juba broneeritud edasiseks
Raudteetranspordifirma esindaja sõnul pidigi esialgu toimuma vahetus, et Jõgevalt viiakse sõitjad Pedja peatusesse ja vastupidi – Pedja peatuses seisnud rong oleks Tallinnasse tagasi sõitnud ja Jõgeval seisnud rong oleks naasnud Valga peatusesse.
Ent sellel ajal, kui bussid olid teel Pedja peatuse poole, anti Pedja rongile luba siiski katkise raudteerööpa pealt edasi Jõgeva poole liikuda. „Kui saime teada, et selline otsus tehti, andsime kohe tagasisidet liiklusosakonnale, et meil on reisijad bussides juba Pedja poole teel, aga kahjuks ei saanud enam midagi muuta.“ Elroni klienditeenindaja nõustub vastukirjas Laura pakutuga, et bussid oleksid pidanud selles olukorras sõitma otse Tallinnasse välja, kuid paraku oli bussidele tehtud varem juba broneeringud ja sõitjate sõidutamine sõidu lõpp-punkti poleks olnud võimalik.
Elroni esindaja Kristo Mäe sõnul toimus reedel Pedja jaamas pöörangurike ning rongiliiklus seiskus veidi enamaks kui kaheks tunniks, mille jooksul taristuomanik AS Eesti Raudtee remondibrigaad tegi vajalikke remottöid.
Kuna kogu Tallinna ja Tartu, Valga, Koidula suuna vahel toimuv reisirongiliiklus läbib Pedja jaama, oli liiklus takistatud üle kahe tunni – esialgu seisis liiklus täiesti, hiljem said rongid pöörangut läbida oluliselt vähendatud kiirusega. „Mõlemal juhul tingis see olulisi hilinemisi. Et vähendada võimalikult palju rikkest tulenevaid ebamugavusi reisijatele, siis asendusbussid toimetasid inimesi Pedja jaamast Tartu jaama ja vastupidi, et sealt saaks juba rongiga edasi sõita. Kokku mõjutas taristurike reisijaid 11 väljumise/rongi puhul,“ märkis Mäe.
AS Eesti Raudtee kõrvaldas rikke paari tunni jooksul ja reisirongiliiklus Tallinna ja Lõuna – Eesti vahel taastus tavapärases mahus kella 17.45 paiku. „Palume reisijatelt ebamugavuste pärast vabandust,“ lisas Mäe.
Elron hüvitab sõidukorra maksumuse rongi hilinemisel 30 või enam minutit ning ka sellel sõidul olnud inimestele makstakse piletite raha tagasi. Seda on võimalik avalduse alusel taotleda ettevõtte kodulehel.
11 rongi mõjutatud
Elroni esindaja sõnul püsivad nii elektri- kui ka diiselrongid graafikus keskmiselt 99% puhul väljumistest: üle 4-minutilisi hilinemisi on keskmiselt alla 1% väljumiste puhul ja neist ligi kolmveerand on seotud häiretega taristul.
Taristuga seotud rikked ongi Elroni jaoks kõige keerulisemad, sest sõltutakse täiel määral taristuettevõttest. „Reedese olukorra lahendas AS Eesti Raudtee väga operatiivselt ja lubatud ajakavas. Ka reisijaid informeerisime tööde kulgemisest ja ajakavast erinevates kanalites,“ märkis Mäe.
Viimase sõnul saab vaid nentida, et tehnikal esineb aeg-ajalt tõrkeid ja reedel täpselt see juhtus. „Tehnilistesse tõrgetesse tuleb ohutuse tagamise tõttu alati täie tõsidusega suhtuda ja seda Elron kui ka taristuettevõte teevad. Sellised tehnilised tõrked tekitavad mõistetavat pahameelt, aga neid juhtub hoolimata sellest. Nii Eestis kui igal pool maailmas.“
Kokku puudutas taristurikkest tingitud hilinemine 11 rongi/väljumist. „Sellistes liiklusseisaku olukordades on kõige tähtsam, et reisijad saaks võimalikult kiiresti oma reisi jätkata ja mõju nende päevakavale oleks võimalikest väikseim. Kui on prognoos, et taristutõrge võtab kauem aega, tellitakse kohe asendusbussid,“ selgitas Elroni kommunikatsioonijuht. Kui tõrge laheneb või on lahenemas, jätkatakse sõitu rongiga, mis on reisija jaoks kõige kiirem transpordiviis. „Proovime alati leida lahenduse, et isegi ootamatu tehnilise tõrke puhul jõuaks reisija võimalikult kiiresti oma sihtpunkti,“ lisas Elroni esindaja.