1990ndate aastate Pirita jahisadam. Kodumaad vaatama tulnud väliseesti papile näidatakse Lennart Meri paati, et näe, presidendi oma. Too vaatab päramootorit ja õhkab pehme inglise aktsendiga: „Oo, Evinrude! Minu paadi taga Ameerikas ka Evinrude. Ainult mul on neid kaks!“ –nii jutustab lustakas linnalegend. Vett on sellest ajast merre voolanud mitukümmend aastat ja võimsate aerutõmmetega on edasi liikunud ka eestlaste paadikultuur.

Toonasest Lennarti paadist vingemaid pille sumab Eesti vahustes vetes ringi omajagu. Statistika ütleb, et paaril viimasel aastal on siin registreeritud 1410 uut väikelaeva ja alla 12-meetrise kogupikkusega veesõidukit. Kui neile lisada jetid (325), võetakse iga kuu Eestis arvele pisut üle 70 uue kõnealust tüüpi veesõiduki. Hobilaevastikuga koos kasvab jõudsalt ka Meremess, mis võõrustab sel aastal rohkem kui sadat Eesti ja välismaa ettevõtet.

Meri Meremessil. Eesti Vabariigi president uudistamas Yamaha päramootorit, mida tutvustab talle JMK Marine asutaja Raivo Kütt.

Vana arm ei roosteta, ka meresoolas

Bell-Marine eestvedaja Kaarel Paakspuu ütleb, et Meremess on absoluutselt ainus üritus, kuhu tulevad kokku kõik Eesti paadimaastikul vähegi arvestatavad tegijad, et näidata, milline Eesti paadielu kui selline parasjagu välja näeb. „Oleme osalenud algusest peale, juba siis, kui esimesed korrad Pirita TOP-i parklas kokku saadi. Üle 20 aasta kindlasti,“ pakub ta, ja ta ei eksi.

Sama kaua kaasa löönud Kalle Kütt JMK Marinest lisab, et talle kui edasimüüjale annab mess võimaluse esitleda oma kõige uuemaid tooteid ka laiemale publikule. „Samas saame ülevaate konkurentide toodetest ja tegevusest,“ täiendab ta öeldut kavalalt, lisades, et veehobihuvilisel pole paremat kohta, kus võrrelda erinevaid tooteid ja hõlbustada sellega teadliku valiku tegemist, sest infot saab valdkonna ekspertidelt kätte vahetus suhtluses ja samas kohas. Kõik on kohal nagu üks mees – üle saja Eesti ja välismaa ettevõtte.

Meremessil on saanud alati paljusid asju oma käega katsuda ja järele proovida.

„Püsiosalisi, kelle südi panustamise toel mess aastast aastasse hoogsalt kasvab, on omajagu,“ ütleb Meremessi korraldaja Kristo Herzmann. „Vanade olijate Premium Boatsi, Top Marine, Jakari Marine, Yamaha Keskuse, Viking LSE Estonia, Alter Marine, Boatworldi ja paljude teiste kõrval on õla alla pannud ka firmad, kellel esmapilgul veega nagu asja polegi. Näiteks Respo, kes seisab kvaliteetsete paadihaagistega hea selle eest, et kõik eksponeeritavad alused Eesti Näituste messikeskusesse kohale jõuaks.

Ja neid paate juba jagub!

Välismaiste paadimarkide ja -mudelite loetelu, mis siia jõuavad, on pikk. Kõige lühem teekond toob kohale muidugi Soomest, kuid leidub ka kaugemate maade kaupa. Premium Boats paneb sel aastal uudistamiseks esmakordselt välja kogu pere Norra matkapaadi SKILSØ 35 PANORAMA ja päevasõidu nautlejad saavad uudistada luksuslikku kaatrit CRANCHI 26 RIDER Euroopa vanimalt paaditootjalt Itaaliast, aga näha saab ka XO ja NORDKAPP-i populaarsemaid mudeleid.

Kogu pere matkapaat Skilsø 35

JMK Marine lipulaevaks saab olema muljetavaldavalt stiilne ja uuenduslik Quarken 35 Cabin – alus, mis hoiab Kalle Küti sõnul kogu nende meeskonda juba pikka aega ülevoolavalt positiivses meeleolus. Miks, saad kuulda messil!

Tänu Bell-Marinele jõuavad messil rahvani kaks tõsist tegijat. Neist esimene, kahe 300 hj V8-mootoriga varustatud Targa 27.2 GT on tõeline 4x4 offroad-meremaastur ja Aquador 300 HT oma klassi kõige mõnusam ning ruumikam matkapaat.

Stiilne ja uuenduslik Quarken 35 Cabin

Mereriietust hinnatakse ka sisemaal

Omaette merekaupade grupi moodustavadki messil riided ja jalatsid, mis jagunevad profi- ning mere-vabaajarõivasteks. Viimased on mugavad ja taskukohase hinnaga ka tavatarbijale, kel päris karmi tormijopet ehk iga päev vaja ei lähegi. Muidugi on kohal ka surfiklubid, matkaautod, elektrirattad ning lai valik kalamehevarustust saabastest veekindlate nutiseadmeteni.

Jaga
Kommentaarid