Laupäeva pärastlõunal märkas üks möödakäija Helsingis Pasila linnaosas S Groupi toidu kohaletoimetamise robotit, mis kükitas lumevalli ja pargitud auto vahel.

Möödakäija sõnul oli robot sõitnud kõnniteel, kuid kaldus libeduse tõttu pargitud auto poole.

„Siis loksus see edasi-tagasi vastu auto külge, ohutuslipp rõõmsalt lehvimas,“ kirjeldas pealtnägija.

Auto uksed said kriimustada ja pealtnägija tõstis roboti sõiduteele, kuid see põgenes sündmuskohalt.

„Teatasin liiklusõnnetusest häirekeskusele. Asjalik, kuid lõbusas tujus operaator ütles, et ta teavitab politseid. Politsei helistas, küsis isikutuvastust ja ütles, et see vahejuhtum oli nende praktikas esimene.“

S Group kasutab kogu Soomes tarneroboteid ja uurib praegu juhtunut.

Pakirobot ja õnnetused

2017. aastal kirjutas Delfi, et Tallinnas Nõmme teel põrkasid kokku auto ja ülekäigurada ületanud pakirobot.

Starship Technologiesi ärijuht Allan Martinson selgitas siis, et liiklusseaduse järgi oli õigus pakirobotil. „Kui on roheline tuli, siis peab autojuht jalakäija, ratturi ja ka robotliikuri üle laskma,“ ütles ta.

Mida ütleb seadus aga robotliikurite ja foorita ülekäiguradade kohta? „Robotil pole reguleerimata ülekäigurajal eesõigust, välja arvatud ühel juhul – kui auto pöörab ülekäigurajale,“ selgitas Martinson.

Liiklusseadus kinnitab Martinsoni sõnu. § 17 lg 5 järgi peab mitterööbassõiduki juht andma teed jalakäijale, jalgratturile, tasakaaluliikuri juhile, robotliikurile ning mopeedi- ja pisimopeedijuhile, kes ületab sõiduteed, millele juht pöörab, kui teeandmise kohustus ei ole liikluskorraldusvahenditega reguleeritud teisiti.

Robotliikurid lisati liiklusseadusesse 2017. aasta suvel.