Kasutatud autode müüja selgitab: millist mõju avaldab auto mudelivärskendus aastaid hiljem järelturul?
(6)Auto mudelipõlvkonna sisene värskenduskuur ehk facelift mõjutab selle aastakäigu uuema ja vanema versiooni hinda ja nõudlust isegi mitmeid aastaid hiljem järelturul, tõdes kasutatud autode müüja Longo grupi müügidirektor Rainer Uukkivi.
Kui mudeli elukaar on jõudnud keskikka, teevad autotootjad väiksemaid või suuremaid muudatusi sõiduki välimuses, suurendavad paasvarustust ning mõningal määral kaasajastavad ka auto tehnikat. Sellise värskenduskuuri käigus likvideeritakse mudelil ilmnenud tüüpvead. Seda nimetatakse facelift´iks, mida tehakse kõikidele autodele mõned aastad enne järgmise põlvkonna mudeli saabumist. Enamasti toimub see auto kolmandal tootmisaastal ning pikema tootmisperioodiga Euroopa premium-markidel neljandal või viiendal sünnipäeval.
„Põhjalikuma värskenduskuuri läbinud auto saabumisel langeb margiesindustes tavaliselt selle varasema mudeliversiooni hind kuni 10 protsenti, kuigi tegemist on endiselt tuttuue autoga. Facelift’i saanud auto jääb ka mitmeid aastaid hiljem järelturul hinnalt kallimaks ja ka ostjate poolt eelistatumaks valikuks,“ selgitas Longo grupi müügidirektor.
Viis aastat hiljem on sama aastal toodetud uuema ja vanema versiooni hinnavahe keskmiselt 500-1000 eurot. Põlvkonnavahetuse läbinud mudel on eelkäijast aga juba tuhandeid eurosid kallim.
Näiteks 2019. aastal noorenduskuuri läbinud Volkswagen Passati B8 põlvkonna (esitleti esmakordselt 2015. aastal) versioon maksab mõni kuu varem toodetud eelkäijast 1000-1500 eurot rohkem. Uukkivi sõnul sõltub lõpphind muidugi ka auto varustusest, seisukorrast ja läbisõidust, kuid 2019. aastal toodetud uuemate ja vanemate Passatite hind jääb vahemikku 16 000–19 000 eurot
Hinnavahe sõltub ka paljuski mudeli värskenduskuuri ulatusest. Kui uuendused piirdusid vaid moodsama kujuga tuledes, mõnede kroomliistude lisamises ja massiivsema iluvõrega, siis ei pruugi facelift autot kallimaks teha.
„Facelift’i suurim väärtus on aga algse mudeli tehniliste vigade ehk niinimetatud lastehaiguste likvideerimine ja see teebki need autod oma varasematest versioonidest kallimaks ja klientide poolt eelistatumaks,“ selgitas ta.
Longo grupp tegutseb kõigis kolmes Balti riigis, omades müügiesindusi Tallinnas, Narvas, Vilniuses, Klaipedas, Riias, Daugavpilsis ja ka Poolas Bialystokis. Balti turu jaoks ostab ettevõte autosid Hollandist ja Belgiast. Longo grupi võlakirjad on kantud Nasdaq Riga Baltic First North võlakirjade nimekirja.