Nimelt hääletas pühapäeval 56,6 protsenti pariislastest selle otsuse poolt, vahendab Electrek.

Pariisi kitsad tänavad on pikalt olnud autodest umbes. Linnavalitsuse sõnul on olukorda veelgi halvendanud suured sõiduautod – nende arv on Pariisis viimase nelja aastaga kasvanud lausa 60 protsenti. 1,15 miljonist erasõidukist moodustavad linnamaasturid umbes 15 protsenti.

Pariisi linnapea Anne Hidalgo sõnas, et linnamaasturite piiramine oleks sotsiaalse õigluse (ingl k social justice) vorm, kuna maasturitega sõidavad tavaliselt rikkamad inimesed, kes ümbritsevast suurt ei hooli. Parkimistasude tõstmise ametlik eesmärk on muuta liiklus ohutumaks ja vähendada õhusaastet.

Uued tasud hakkavad plaani järgi kehtima selle aasta septembrist. Kesklinnas tuleb linnamaasturi parkimise eest esimesed kaks tundi maksta 18 eurot tunnis, peale seda hind tõuseb. Kuue tunni eest tuleks kokku maksta 225 eurot.

Võrdluseks – väiksemate autode omanikud peavad kahe esimese tunni eest maksma kuus eurot tunnis ja kuue tunni eest kokku vaid 75 eurot.

Linn on välja töötamas ka erandeid, näiteks kohalikele, Pariisis tööl käijatele ja taksojuhtidele. Linn loodab, et parkimistasude tõstmine toob aastas eelarvesse juurde kuni 35 miljonit eurot.