“Kaerast valmistatud piimaalternatiivid on globaalses kasvutrendis, mõnusa maitsega, allergeenivabad ning väga madala keskkonna-jalajäljega ning tänu sellele ka kõige jätkusuutlikum alternatiiv tavapiimale,“ rääkis YOOK Production AS-i juht Katre Kõvask ning lisas, et kaerajoogi peamised tarbijarühmad on kõikjal sarnased. „Keskkonnateadlikud inimesed, veganid ja need, kes ei saa tervislikel põhjustel lehmapiima juua ning paindliku toitumiskavaga inimesed, kes aeg-ajalt ka piimaalternatiive tarbivad,“ selgitas Kõvask.

Eestis on YOOK saadaval kõigis kaubanduskettides, Kaupmehe ja Sanitexi sortimendis ja ka kohvikutes ning restoranides. „Suudame ühes vahetuses toota aastas maksimaalselt 20 miljonit liitrit kaerajooke ja meie selge siht ning suund on edukas eksport. Alustame oma koduturust – Balti riikidest, kuid selle kõrval on täna sihikul näiteks Aasia ja Laheriigid, samuti soovime kanda kinnitada Põhja- ja Lääne-Euroopa riikides,“ rääkis Katre Kõvask geograafilise laienemise perspektiividest ning viitas samas, et konkurents on väga tihe ning selgelt parem ja nutikam tuleb olla väga tugevatest globaalse haardega ettevõtetest ja brändidest.

YOOK Production AS-i juht Katre Kõvask

„Me jälgime hoolsalt trende, oleme paindlikud ja kavatseme pidevalt tootesortimenti täiendada,“ lubas Kõvask, kelle kinnitusel kasutab YOOK puhtuse, parema maitse ja toodete kõrge kvaliteedi hoidmiseks ainult mahedaid täisterakaerahelbeid ning ei lisa toodetesse suhkruid. Mahedad täisterakaerahelbed jõuavad YOOKi tööstusse 450 km raadiusest. „Nii on toore kodulähedane ja mahe. Keskkonnajalajälje minimeerimine on üks meie kesksetest tegevusprintsiipidest: võidab keskkond, võidavad inimesed.“

Esmavalikus on kolm toodet: mahedatest täisterakaerahelvestest toodetud gluteenivaba baristajook, mis on eelkõige mõeldud piimavahuga kohvide ja matcha latte jaoks; organic-jook, mis on mahetoode ja sobib nii joomiseks, kohvile valamiseks kui pudru ja hommikuhelveste sisse ning kolmandaks vitamiinide ja kaltsiumiga rikastatud kaerajook, mis on ideaalne kohvile valamiseks, niisama joomiseks kui ka smuutide lisandiks. Kõik tooted on saadaval üheliitrises kartongpakis.

Yooki tooted

YOOK kasutab alternatiivse energiaallikana tootmishoone katusel olevat päikeseparki, väärindab tootmisjäägi ning pikemas perspektiivis soovib liikuda 0-keskkonnajalajälje suunas. „YOOK Production AS-i juhid ja omanikud on suure juhtimis- ning ettevõtluskogemusega ning teinud tehase edukaks käivitamiseks ära suure töö. Tunnustame keskkonnasõbralike ja ambitsioonikate plaanidega ettevõtte ja tootmishoone tööle seadmist Kesk-Eestis, sest see panustab uute töökohtade loomisega kohaliku elu arengusse ja samal ajal aitab saavutada ka suuremaid toiduainetööstuse- ja kliimaeesmärke,“ kommenteeris tehase rajamist finantseeriva Coop Panga ärikliendi finantseerimise äriliini juht Lehar Kütt.

YOOKi uus, enam kui 2200 ruutmeetri suurune tootmiskompleks annab uue hingamise ligi sajandipikkuse ajalooga Türi piimatööstusele. Moodsad seadmed ja maksimaalne automatiseeritus aitab hoida tootmise efektiivse ja paindliku, ettevõttes töötab täna 15 inimest. Kaerajookide tootmine on tehnoloogiliselt nõudlik protsess, kus omavahel peavad suurepärast koostööd tegema nii seadmepark kui väljatöötatud retseptuur ning viimase väljatöötamisse on panustanud nii Eesti kui Põhjamaade teadlased ja arendustöö kestis aastajagu.

YOOK Production AS omanikud on Eesti ettevõtjad Armin Karu, Martin Kangur, Paavo Pettai ja Mark Eikner, kellele lisaks on tootmiskompleksi valmimist rahastanud COOP Pank ja PRIA ning ettevõtte protsesside digitaliseerimisele on õla alla pannud EIS.