Suurema läbisõiduga autod maksavad üldjuhul vähem, mistõttu on paljudel ostjatel kiusatus selliseid sõidukeid osta ja raha säästa. Sellise otsusega kaasnevad aga riskid, sest paljud osad võivad olla kulunud ja auto võib igal hetkel katki minna.

Ehkki sõiduki läbisõidumõõdik viitab selle seisukorrale ja võimalikule hinnale, on seda lihtne manipuleerida. Ebaausad müüjad alandavad läbisõitu, et müüa autot kallimalt, kui see tegelikult väärt on.

„Turu keskmisest oluliselt suurema läbisõiduga sõiduki omamine võib olla vähem prognoositav omamiskulude osas, kuna osade puhul on suurem risk minna katki. Siiski on originaalse läbisõiduga auto alati rohkem väärt kui tagasikeritud hodomeetriga auto,“ soovitab autoekspert ja carVerticali kommunikatsioonijuht Matas Buzelis.

Miks on mõnel sõidukil suurem keskmine läbisõit?

2008. aastal toodetud ja carVerticali poolt Eestis kontrollitud autodest olid Škoda (299 086 km), Volvo (298 759 km) ja Audi (279 821 km) kõige suurema keskmise läbisõiduga. Kui rääkida 2013. aastal toodetud 10-aastastest sõidukitest, siis suurim läbisõit kuulub Volvole (214 075 km), millele järgnevad Mercedes-Benz (213 195 km) ja Škoda (209 371 km).

2018. aastal toodetud 5-aastaste autode seas on esikohal Opel (145 508 km), millele järgnevad Mercedes-Benz (140 860 km) ja Škoda (138 571 km).

Turujärgsed autod on populaarsed riikides, kus maanteede taristu on hästi korraldatud. Pikki vahemaid läbivad autojuhid valivad sageli kõrgema klassi sõidukid, sest mitmetunnine sõit nõuab vähem vaeva. Samas kui linnakeskkonnas saavad isegi säästuklassi autod suurepäraselt hakkama.

Volvo, Audi ja BMW sobivad hästi pikkadeks sõitudeks, sest nende puhul on rõhku pandud mugavusele, turvalisusele ja tehnoloogiale. Need kaubamärgid pakuvad tavaliselt mugavaid istmeid, täiustatud juhiabisüsteeme ja uuenduslikke infotainment-võimalusi, mis muudavad pikad sõidud nauditavamaks.

Sõiduautode läbisõit võib mõjutada edasimüügiväärtust

2008. aastal toodetud autodest on Opelil kõige väiksem läbisõit (201 982 km), mille järel on Nissan (211 220 km) ja Renault (220 562 km). Olukord muutub uuemate, 2013. aastal toodetud sõidukite puhul, kus Nissan on esimese 10 kasutusaasta järel 130 481 km läbisõiduga esikohal. Renault’l on keskmiselt 167 848 km hodomeetril ja Toyotal 172 292 km.

Nissanil on ka kõige väiksem läbisõit 2018. aastal koostetehasest väljunud autode seas – vastavalt 56 264 km, millele järgnevad Toyota (61 247 km) ja BMW (93 851 km).

Kui auto läbisõit on märkimisväärselt suurem kui selle automargi tavapärane keskmine läbisõit, peaks omanik kaaluma sellise sõiduki müümist. Hodomeetri näitajad on vastavuses töökindlusega – kulunud osad vajavad rohkem hooldust, mis toob kaasa kallimaid remonditöid.