ANALÜÜTIKA UUS TASE: Asutajad Karl Mattias Õige (vasakul), Marili Ruus, Tanel Rebane ja Kaarel Raspel.
FOTO: Margus Pahv| Delfi Meedia
Kas kodumaised meediamajad peaksid tundma muret, et tehisaru muudab reklaamivaldkonda eestlaste abil oluliselt?
Suurandmetel ja kõrgtasemel matemaatikal baseeruv ettevõte Analytical Alley on välja kasvanud ühest Eesti juhtivast meediaagentuurist Initiative. Nimelt leidsid nad, et selle asemel, et pakkuda analüütikat kõrvalteenusena, peaks sellele panema oluliselt suurema fookuse. 15-liikmelise tiimiga firma kaasas äsja 700 000 eurot ning neil on Euroopa vallutamise plaanid.
Magnaadile rääkisid sektori raputamise vajadusest asutajad Tanel Rebane ja Karl Mattias Õige. Swedbankis kõrgema matemaatikaga kokku puutunud Rebane oli aastaid tagasi väga meediakauge inimene. Initiative’iga pani teda liituma analüütiline pool, mida seal viljeletakse – nad olid tõestanud, et meediaturundus ja analüütika ei pea olema vastuolus. „Pankades on kõrgem matemaatika äris väga olulisel kohal, miks mitte ka turunduses,“ leiab ta.