Meediaorganisatsioone esindab advokaadibüroo Geradin Partners ja Stek. Nende teate kohaselt puudutab hagi USA tehnoloogiahiiu digitaalse reklaami tavasid, kusjuures meediakontsernid väidavad, et nad „said kahju vähem konkurentsivõimelise turu tõttu“, vahendab Politico.

„Ilma Google’i turgu valitseva seisundi kuritarvitamiseta oleksid meediaettevõtted saanud reklaamist oluliselt suuremat tulu ja maksnud reklaamiteenuste eest väiksemat tasu,“ lisati avalduses.

Meediakontsernide hulka kuuluvad mõned Euroopa juhtivad uudisteagentuurid, sealhulgas Axel Springer (POLITICO omanik), Norra Schibsted ja Madalmaade kontsernid nagu DPG Media ja Mediahuis. Väidetavalt osalevad hagis 17 erineva Euroopa riigi meediaorganisatsioonid.

Google on ka varem rikkumisi toime pannud

Kohtuhagi esitati Hollandis. Eelmise aasta juunis süüdistas Euroopa Komisjon Google’it reklaaminduses sisulise monopoli tekitamises. „Meie esialgne mure seisneb selles, et Google võib olla kasutanud oma turupositsiooni enda vahendusteenuste eelistamiseks,“ ütles komisjoni asepresident Margrethe Vestager toona.

„See ei kahjustanud mitte ainult Google’i konkurente, vaid ka kirjastajate huve, suurendades samal ajal ka reklaamifirmade kulusid.“

Euroopa Liidu konkurentsiamet on alates 2021. aastast hoidnud Google’i veebireklaamil silma peal. Varem on amet uurinud ettevõtte ostuotsingute teenust, mobiiltelefonide tarkvara ja reklaamilepinguid. Erinevate nõuete rikkumise eest on Google pidanud trahvidena maksma üle 8 miljardi euro.

„Google teeb konstruktiivset koostööd meediakontsernidega kogu Euroopas,“ ütles Google’i juriidiline direktor Oliver Bethell, lisades, et hagi on „spekulatiivne ja oportunistlik“. Ta lisas, et Google kavatseb hagile jõuliselt ja faktidele tuginedes vastu seista.