„See on suur tunnustus, kui Financial Times valib sind mitmekümne miljoni Euroopas tegutseva ettevõtte hulgast üheks tuhandest ettevõttest, kes on sellel kontinendil näidanud kõige kiiremat kasvu,“ tõdes Longo Grupi tegevjuht Edgars Cērps. Longo Grupp jõudis edetabelis 550 kohale. „Tänan kõiki neid üle 16 000 kliendi Eestist, Lätist ja Leedust, kes on meie juurest endale sobiva auto leidnud,“ lisas ta.

2018. aastal Lätis asutatud ja kolmes Balti riigis tegutseva Longo Grupi käive kasvas 2023. aastaks 53 miljoni euroni. Cērps’i sõnul on ettevõtte edu taga strateegiline otsus seada oma tegevuse fookus veebimüügile, millele hakati väga sihipäraselt panustama koroonapandeemia puhkemisel. Lähteülesandeks oli luua selline keskkond, kus autoostjatel oleks võimalik kodust lahkumata saada pakutavatest sõidukitest täielik ülevaade.

„Võtsime kasutusele kõik tänapäevased digitaliseerimise võimalused ja see on pannud aluse ettevõtte kasvule,“ ütles Cērps. Näiteks selleks, et klient saaks auto välimusest ja sisemusest põhjaliku ettekujutuse, soetas Longo esimesena Balti riikides täisautomaatse 3D-fotostuudio, mis pildistab igat sõidukit enam kui 455 eraldiseisva nurga alt ja pakub lisaks fotogaleriile ka 360° virtuaaltuuri. „Oleme võtnud kasutusele ka tehisintellekti, mis aitab muuta müügiprotsessi kliendikesksemaks ja loob juba lähitulevikus palju uusi võimalusi,“ lisas ta.

Longo Grupi müügidirektori Rainer Uukkivi sõnul oligi kõige keerulisem selle juures pälvida klientide usaldus. „Seetõttu seadsime eesmärgiks, et meie kaudu auto ostmine peab olema täielikult läbipaistev ja usaldusväärne,“ selgitas ta. Longo impordib kõik sõidukid Hollandist ja Belgiast, kus ettevõte saab kliendi jaoks riiklikust autoregistrist RDW-aruande, mis sisaldab teavet selle omaniku ja läbisõidumõõdiku näidu kohta. „Seal on kirjas omanike vahetused, tehnoülevaatuste ajalugu ning ka see, et auto pole kunagi kasutusel olnud taksona ega rendiautona ning osalenud suuremas avariis,“ tõi ta välja, et peale tehnilise korrasoleku raporti on klientide usalduse pälvimiseks väga oluline pakkuda neile ka sõiduki ajalugu.

Balti turu jaoks ostab grupp iga kuu Hollandist ja Belgiast 400-500 autot. Uukkivi sõnul on neil kodulehel saadaval rohkem kui 27 erinevat automarki ja üle 900 auto. Tänaseks külastab Longo kasutatud autode müügikeskkonda veebis järjepidevalt üle 100 000 unikaalse külastaja nädalas. Lisaks on neil kolmes Balti riigis ka müügiplatsid. Eestis müüakse aastas ligi 1000 kasutatud autot, olles sellega siinsel turul suurim kasutatud autode müüja.

Financial Times’i tabelis oli lisaks Longo Grupile ka neli teist Eesti ettevõtet – Bunker Partner (132), Dipperfox (169), MRPeasy (629), Eesti Metsameister (935).

MRPeasy kaasasutaja ja juht Konstantin Klugman: "Alustasime kümme aastat tagasi, kui väiketootjatele mõeldud tootmistarkvara praktiliselt olemas. Selle aja jooksul on meie algatatud tarkvaratrend üle maailma levinud, konkurente tootmistarkvara valdkonnast leiab isegi Eestist. Kasvanud oleme viimastel aastatel tõepoolest edukalt, meie kliente leiab 55 riigist ja äsja täitus 1500 kliendi piir. Ka meie iga-aastane korduvkäive (ARR) ületas hiljuti viie miljoni euro piiri."