Tegu oli rekordilise aastaga nii reisijate arvudes kui müügitulus, märkis airBalticu juhatuse esimees Martin Gauss. Kasum kerkis 2022. aastaga võrreldes 88 miljoni euro võrra ning jõudis 33,7 miljoni euroni. Müügitulu kerkis 34% ning jõudis 668 miljoni euroni.

„2023. aasta oli airBalticu jaoks väga edukas kasvuaasta. Rekordilise müügitulu mahuga, mis tugevalt ületas pool miljardit eurot, kõrgeima kasuminumbriga lennufrima ajaloos ning muljetavaldava EBITDAR näitajaga 159 miljoni euro tasemel ning koos teiste positiivsete ärilise tulemuslikkuse näitajatega, on airBaltic ületanud pandeemiaeelset taset,“ lisas Gauss pressiteate vahendusel.

„2024. aastat on lennufirma alustanud tugevate näitajatega ning hetkel on meie fookuseks potentsiaalne avalik aktsiate esmapakkumine (IPO). Meie põhieesmärgid jäävad muutmata – kindlustame Baltikumile parimat õhuühendust, parendame kliendikogemust samal ajal panustades olulisel määral ka kohalikku majandusse,“ lisas Gauss.

Ettevõtte omakapital on jätkuvalt 48 miljoni euroga miinuses, kuid võrreldes 2022. aastaga on miinus vähenenud 34 miljoni euro võrra. Omakapital on plaanis taas positiivseks saada IPO abiga, mida on oodata aasta teises pooles, märkis ettevõtte finantsjuht Vitolds Jakovlevs.

Refinantseerimist ootab ettevõttel 200 miljoni eurone võlakiri, mille tähtaeg saabub juulis. Jakovlevsi sõnul ollakse läbirääkimistes mitmete investoritega, kuid kõneluste sisust ei saa konfidentsiaalsusleppe tõttu rääkida. Refinantseerimise variante uuritakse nii eraturul kui börsil. Uut informatsiooni on võlakirja refinantseerimise osas jagada Jakovlevsi sõnul tõenäoliselt aprillis. „Töö käib, oleme optimistlikud,“ märkis Jakovlevs.

Jätkuvalt on ettevõttel probleeme Pratt & Whitney mootoritega, mida polnud mullu piisavalt saada ning mille tõttu oli keeruline kõrghooajal nõudlust täita.

Tänavu ootab airBaltic käivet 750-800 miljonit eurot ning reisijate arvuks prognoosib ettevõte 5-5,2 miljonit eurot.

Ettevõtte tegevjuht Gauss märkis, et IPO raames on kohtutud nii Eesti kui Leedu valitsuse esindajaga ning räägitud neile IPO plaanidest. Rohkem infot Gaussil enda sõnul sel teemal jagada ei ole.

Jätkuvalt on lahtine, kus börsil IPO korraldada, märkis Jakovlevs.

Lennukitele internet

airBaltic plaanib enda lendudel pakkuda tasuta SpaceX Starlink internetti, mis tooks kuni 350 mbps kiiruse, teatati pressikonverentsil.

Börsile aasta teises pooles

Kui kõik läheb plaanipäraselt, võib airBaltic börsile jõuda 2024. aasta teises pooles või aasta lõpus, kirjutas Leedu Delfi Läti transpordiministri Kaspars Briškensi aasta alguses öeldud sõnu. Ta rõhutas, et IPO sõltub suurel määral ka lennutööstuse olukorrast ja ka raha hinnast.

„Aasta teisele poolele lähenedes näeme, kas lennundussektori üldine konjunktuur on soodne ning kas finantsturgudel on isu seda tüüpi IPO-de vastu. Kui see õnnestub, siis on see suur samm airBalticu arengus, mis annab võimaluse liikuda järgmisesse arengufaasi ja annab Lätile võimaluse saada tagasi COVID-19 ajal riigi toetusena investeeritud raha – kokku umbes 400 miljonit eurot,“ ütles Briškens.

Pole ka konkreetset otsust selle kohta, kui suur osa lennufirma aktsiaid börsile viiakse.

Tema sõnul pole ka konkreetset otsust selle kohta, kui suur osa lennufirma aktsiaid börsile viiakse, sest see sõltub turuolukorrast.