Counterpoint Research turu-uuringute firma on iPhone’ile pannud suured lootused tootmises, et korrata edu suurimal nutitelefonide turul. Samas on Hiina nutitelefonide turg langenud selle aasta esimestel nädalatel 7 protsenti. Suurima müügi tegi hoopis Hiina linnast Dongguan pärit ettevõte Vivo. Selleks, et suurendada nõudlust on Apple tulnud jaanuaris Hiinas välja haruldaste allahindlustega. Sealsed online-edasimüüjad on teinud allahindlusi kuni 180 dollari ulatuses.

Apple’i aktsia on aasta algusest langenud 9 protsenti. Samuti on Apple kaotanud maailma väärtuslikuma ettevõtte tiitli Microsoftile. Sel kuul eemaldas Goldman Sachs Cupertino päritolu ettevõtte kõrgema veendumustega investeeringute (highest-conviction investments) nimekirjast.

Teisipäeval teatas iPhone’i tootmispartner Hon Hai Precision Industry, et aasta esimese kahe kuuga on müük langenud 18%. Telefon moodustab ligi poole ettevõtte Apple’i toodete müügist ja sel on oluline mõju ettevõtte ettevõtte sissetulekule.

Samas on Huawei Technologies olnud Apple’ile Hiinas pinnuks silmaks enda Mate 60 Pro seadmetega, mis on vallandanud ostulaine ja oluliselt vähendanud Apple’i turuosa. Aasta esimesel kuuel kuul on Huawei turuosa Hiinas kasvanud 9,4-lt protsendilt 16,5 protsendini. Apple’i turuosa on langenud aastaga võrreldes 19 protsendilt 15,7 protsendini.

„Vaatamata tarbijakindluse langusele on Huawei suutnud oluliselt kasvatada nõudlust enda populaarse Mate 60 seeria toodete järele,“ ütles Counterpointi analüütik Ivan Lam.