„Enam kui pooled uuringus osalenud Eesti elanikud leidsid, et saavad kõik vajalikud tooted ja teenused soetada e-poest. Seda, et internetist saab tõesti kõik vajaliku tellida ilma poodi minemata, ilmestab tõsiasi, et eelmise aastaga võrreldes on kümnendiku võrra kasvanud ka ravimite tellimine e-poest. Mitmed tarbijad tellivad täna ka juba retseptiravimid e-poest otse koju või pakiautomaati,“ ütles DPD Eesti müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd.

Eesti regulaarsed e-ostlejad tellisid 2023. aastal tooteid keskmiselt 6 erinevas kategoorias. Regulaarseteks veebipoodlejateks loetakse neid tarbijaid, kes ostlevad internetis iga kuu vähemalt korra.

Kõige rohkem tellitakse e-poodidest ilutooteid

Euroopa riikide keskmisega võrreldes tellivad Eesti elanikud internetist kümnendiku võrra vähem moekaupu. Kõige enam tellivad Eesti inimesed e-poodidest ilu- ja tervisetooteid (56%), jalanõusid (53%) ning moekaupu (48%), millele järgneb toidu tellimine (39%). Nii jalatsite kui ka ravimite e-poodidest tellimise osakaal kasvas aastaga 10% võrra, selgus uuringust.

Uuringu andmetel tellib internetist ravimeid 33% Eesti elanikest. Benu apteekide frantsiisijuht Rainer Kaseväli selgitas, et inimesed, kes elavad väljaspool suurlinnu, kasutavad sagedamini võimalust tellida ravimeid veebiapteegist ning sarnaselt füüsilistele apteekidele müüakse ka veebiapteegis põhiliselt külmetustooteid, valuvaigisteid ja tervisetooteid. „Ent kiireloomulised ostud tehakse siiski füüsilistest apteekidest,“ tõi ta välja.

Veebiapteegi ostukorvis on väiksem osakaal retseptiravimitel võrreldes füüsiliste apteekidega. „Samas on näha postiivset trendi, kus inimesed on teadlikumad sellisest võimalusest ja sooritavad retseptiravimi ostu just veebiapteegist. Eriti positiivne muutus on vanemaealiste patsiente seas, kes võib-olla ei ole nii vilunud arvutikasutamises, kuid siiski sooritavad ostu läbi veebiapteegi, et vältida haigena apteeki minekut,“ rääkis Kaseväli.

Benu apteekide frantsiisijuht selgitas ka, et veebiapteegis on võetud kasutusele meetmed, kuidas vähendada riske tervisetoodete ja ravimite valesti kasutamiseks.

„Veebiapteegis on loodud apteekriga nõu pidamise võimalus. Käsimüügiravimi ostukorvi lisamisel avaneb aken, kus küsitakse, mis eesmärgil ja kui vana patsient ravimit kasutab ning täpsustamist vajavate küsimuste korral võtab veebiapteeker patsiendiga eraldi ühendust. „Retseptiravimi ostu korral on vajalik isikul ka end tuvastada ning nõustamine apteekriga toimub vestlusaknas,“ kirjeldas Kaseväli.