Kuidas Smartpost Itella e-kaupmeeste elu lihtsamaks teeb ehk kõik, mida pead teadma e-fulfillment’i teenusest
Smartpost Itella eesmärk on ettevõtjaid oma laologistika kogemuste ja lahendustega aidata ning olla professionaalne partner e-poodnikele nende äri arendamisel. Ettevõtte laologistika direktor Raivo Roolaid tutvustab lähemalt, millele peaks e-poe omanik logistikapartnerit valides tähelepanu pöörama ning millised on valdkonda iseloomustavad tunnused ajal, mil e-kaubandus hoogsalt populaarsust kogub.
Fookus äri arendamisele
„Turu kvaliteediliidrina näeme, et paljud kaupmehed püüavad ise omal käel väga palju ära teha. Nad tegelevad hankimise, transpordi, ladustamise, komplekteerimise ja tarnetega, lisaks klienditeeninduse ning reklamatsioonidega,“ ütleb Smartpost Itella laologistika direktor.
Samas ei loo tema sõnul enamik eeltoodud tegevustest kaupmehele otsest lisandväärtust, vaid pigem nõuavad lisaressurssi, mida ei ole võimalik ka tegemata jätta. „E-poe omaniku fookus peaks ideaalis olema aga oma äri arendamisel, see tähendab müükide kasvatamisel, turuosa suurendamisel ja kliendikogemuse parendamisel. Usaldades e-fulfillment’i teenuse selleks spetsialiseerunud ettevõttele, saabki kaupmees keskenduda tegevustele, mis loovad talle ja tema klientidele suuremat lisandväärtust,“ kõneleb Raivo Roolaid.
E-poodide logistika täislahenduse pakkujaid on tema sõnul Eestis väga palju, suurem osa väiksemaid e-poode tegelevad ladude ja logistikaga aga paraku ise. „Seda peamiselt kas oma elutoas, garaažis või väiksemal renditud laopinnal. Pakkujate hulgast hea valiku tegemine ei pruugi olla lihtne. Partnerit valides võiks leida usaldusväärse teenusepakkuja, kellel on pikemaajalised eesmärgid turul tegutseda ning kes esimeste raskuste tekkides kohe ladu kinni ei pane,“ toonitab Roolaid.
Smartpost Itella kui suunanäitaja
Smartpost Itellal on pikaajaline kogemus lao- ja logistikavaldkonnas ning ettevõte on üks suunanäitajaid Baltimaade ja Skandinaavia piirkonnas. „Olles tegutsenud Eestis üle 20 aasta ja Soomes veelgi kauem, tunneme hästi logistikavaldkonna toimimist. Meil on kindel visioon, milliseks kujuneb see nii lähitulevikus kui ka aastate pärast. E-fulfillment’i teenus on Eestis üpris uus, mistõttu pöörame palju tähelepanu, et selgitada ja tutvustada teenuse eeliseid e-poodide omanikele,“ selgitab Smartpost Itella laologistika direktor.
Roolaid toob Itella teenuse puhul välja järgmised argumendid, mis neid teenusepakkujana iseloomustab.
- Kulude kokkuhoid. „Tasub mõelda, kui palju maksab kaubanduskeskuse rendipinna ruutmeeter, millised on kulud kaupluses näiteks hoiustamisele ja personalile,“ sõnab Roolaid.
- Võimalus muuta püsikulud muutuvkuludeks, tasudes vaid reaalselt kasutatud teenuse eest.
- Võimaldab sisuliselt omada piiramatult suurt sortimenti (versus jaekettides müügipinna juurde saamise võimalus).
- Ekspordivõimekuse kasvatamine ja võimalus müüa kaupa lisaks Eestile ka Baltimaadesse, Skandinaaviasse või mujale.
- E-fulfillment’i täisteenuslahenduse võimalus (kaupade vastuvõtt ja kontroll, hoiustamine, komplekteerimine, pakkimine ja tarned pakiautomaati). „See on mugavusteenus, kus kõik teenused on võimalik saada ühest kohast,“ tõdeb Roolaid.
- Tellimuste track and trace’i ülevaade.
- Reaalajas laovarude, tellimuste jm ülevaade ning jälgimine.
- Kohalik klienditugi ja väga heal tasemel klienditeenindus.
Uuri järele
Smartpost Itellal on kliente erinevatest sektoritest. Mitmed neist on Eestis väga tuntud ja tarbijate poolt armastatud brändid. Lisaks ollakse logistikapartneriks hulgale väikestele ja keskmise suurusega klientidele.
„E-kaubandus tervikuna jätkab kasvamist, kuna e-poodides on väga lai kaubavalik, enamasti ka head hinnad ning tegemist on selgelt mugavusteenusega. Samuti aitab e-poest ostmine vältida emotsioonioste, mis mõjutab tarbija rahakotti vägagi positiivselt,“ sõnab Roolaid.
Uuri lähemalt Smartpost Itella e-fulfillment’i teenuse kohta ja küsi pakkumist: https://itella.ee/ariklient/e-poe-logistika/