Hetkel puudub ettevõtjatel konkreetne informatsioon selles osas, millele magustatud jookide maks täpselt rakendub. Lisaks pole veel teada, millised saavad olema konkreetsed maksumäärad. „Selge on aga see, et see meid ja ka tarbijaid otseselt mõjutab, sest igasugune maksutõus kandub üle hindadesse poelettidel,“ ütles Delfi Ärilehele Saku Õlletehase juhatuse liige Jaan Härms.

Magustatud jookide maksu rakendumine tähendaks seda, et turul toimub oluline moonutus, kus kondiitritoodetel, maiustustel jm sarnastel magustatud toodetel tekiks selge eelis karastusjookide ees, kinnitas Härms. Tema sõnul pole maailmas pole ühtegi riiki, kus karastusjookide diskrimineeriva maksustamisega oleks saavutatud tarbitud energia vähenemine. Küll aga on diskrimineerivate maksudega eksperimenteerinud riikides saavutatud konkurentsi nihkumine maksustatud toodete kategoorias odavamate toodete või mittemaksustatud sarnase suhkrusisaldusega toodete sekka – maksul on konkurentsi häiriv ja turgu ümberjaotav mõju, rääkis joogitootja.