Kristian Mørk Puggaard: ’’Balti ettevõtetel ja töötajatel väga digilahendusi soosiv mõtteviis’’
12.märtsil toimub kuuendat korda Baltic e-Commerce Forum, kus on võimalik kuulda edulugusid ja parimaid praktikaid e-kaubanduse vallas tegutsevatelt turuliidritelt.
Üks esinejatest, kes järgmisel nädalal toimuval e-kaubanduse konverentsil lavale astub, on Tembi asutaja ja tegevjuht Kristian Mørk Puggaard, kes on tegutsenud rohkem kui 5 aastat Baltikumi suurimate logistikabrändidega. Konverentsil jagab ta oma parimaid kogemusi ning analüüsib lähemalt ka Baltikumi e-kaubanduse turgu.
Konverentsi päevajuht Kristel Kruustük küsis Tembi asutajalt enne konverentsi mõned soojendusküsimused:
Kuidas saaksid teie arvates e-kaubandusettevõtted andmeanalüüsi veel tõhusamalt ära kasutada, et ennustada turusuundumusi ja tarbijate vajadusi eelkõige muutlikul Balti turul?
Kui analüüsime välisandmeid ja kasutame neid siseprotsessis, saame turust ülevaate, mida pidevalt uuendame. Selle abil näeme täpselt, millised veebipoed on olemas, kui palju neid on, mida nad müüvad ja missuguseid tehnoloogiapinusid kasutavad. See näitab ära, millised võimalused turul on ja mis tootekategooriatega tasub tegeleda. Lisaks saab jälgida valdkonna konkurente ja tarbijaid, veendumaks, et sinu ettevõttel on võimalikult hea kuvand.
Kas oskate tuua esile kindla juhtumi, kus teie klient muutis Tembi pakutud teabe põhjal märkimisväärselt oma strateegiat eelkõige Balti e-kaubanduses?
Kuna me laienesime Baltimaadesse alles hiljuti, siis on veel liiga vara sealt ühtegi kliendi juhtumiuuringut välja tuua. Kuid oleme mujal näinud, kuidas klientide arv ja müük on kiiresti kasvanud ning meie teenust on kasutatud selleks, et keskenduda kindlatele turusegmentidele, näiteks moele, või saada teada konkurentide puudustest. Näiteks võib tuua ühe kliendi, kes suurendas meie toote abil oma müügikorralduse tootlikkust üle 50 protsendi. Tavaliselt tasakaalustuvad klientide kulud ja tulud keskmiselt kolme kuu pärast.
Kui arvestada Baltimaade eri vedajaid, tarneviise ja tehnoloogiaid, siis mis probleemid ja võimalused võivad tekkida kohalikel e-kaubandusettevõtetel, kes soovivad kasutada turgu prognoosivat analüüsi, et luua tipptasemel äri?
Baltimaade e-kaubandusturul on väga tihe konkurents ja seal esineb aina enam integreeritud majandust. Turgu prognoosiv analüüs on vajalik seetõttu, et teistest ees püsida. Kui seda ei kasuta, tulevad nõudluse muutused ootamatuna ning turule sisenevad uued ja täiesti tundmatud konkurendid. Peamised raskused seisnevad töökorralduses. Mõnel ettevõttel on keeruline oma teguviisi muuta. See on uus töötamise viis. Kuid minu senise kogemuse põhjal on Balti ettevõtetel ja töötajatel väga uuendusmeelne ning digilahendusi soosiv mõtteviis, mistõttu neil on ka parimad võimalused sellest uuest tehnoloogiast kasu saada.
Kristian Mørk Puggaardi saab kuulata 12.märtsil toimuval Baltic e-Commerce Forum konverentsil. Tutvu ürituse programmiga ja osta pilet: https://delfi.ee/ecom2024