2023. aastal oli 7,5% kõigist platvormil kontrollitud sõidukitest tagasikeritud läbisõiduga ning kokku olid need läbinud 7,7 miljardit kilomeetrit. Populaarseima auto tiitli pälvis 2023. aastal Volkswagen Golf, edestades 3. seeria BMW-d.

BMW autod satuvad kõige rohkem õnnetustesse

2023. aastal tuvastati carVerticali kaudu 1,78 miljonit kahjujuhtumit, võrreldes eelmise aasta 1,4 miljoniga. Suurim kahjude väärtus kuulub ühele Lamborghini Huracánile, mis sai kahjustusi 250 000 euro väärtuses.

Uuringus osalenud sõidukite kogukahju ületas 4,4 miljardit eurot. Aastal 2022 oli see arv 5,1 miljardit eurot.

BMW on kõige enam kahjustatud kaubamärk platvormil, moodustades 48,4% kõigist kahjustuste registris olevatest autodest. Audi (43,9%), Škoda (43,7%), Dacia (43,5%) ja Lexus (42,4%) ei jää väga kaugele maha. Keskmiselt olid 39,3% kõigist platvormil kontrollitud kasutatud sõidukitest kahjustatud, mis viitab sellele, et tõenäosus osta kahtlase ajalooga auto on üsna suur.

Saksa luksusautod meelitavad vargaid ligi kõige enam

Eelmisel aastal avastati carVerticali kaudu palju varastatud sõidukeid. Tegelik varguste arv võib aga Euroopas olla lausa sada korda suurem, sest varastatud autod jõuavad harva kasutatud sõidukite turule. Enamasti võetakse need lahti ja müüakse mustal turul varuosadeks.

BMW autod on varaste seas kõige ihaldatumad, sest 17,7% kõigist varastatud sõidukitest olid just sellele Saksa tootja liinidelt tulnud. Mercedes-Benz (15,3%) ja Audi (12%) mudelid meelitavad samuti kurjategijaid, mis viitab sellele, et luksusklassi sõidukite omanikud peaksid olema väga ettevaatlikud. Top 5 hulka kuuluvad ka Ford (6,1%) ja Volkswagen (5,4%).

Enamik varastatud autodest on toodetud aastatel 2016-2019, sest 5-7 aasta vanused sõidukid on kasutatud autode turul väga nõutud. Kõige rohkem varastatud autosid toodeti 2016. aastal, moodustades 12,4%.

Iga 13. auto on tagasikeritud läbisõiduga

Kõigist 2023. aastal carVerticali poolt kontrollitud sõidukitest oli 7,5% tagasikeritud läbisõiduga. See tähendab, et igal 13. autol oli läbisõitu võltsitud, mille tulemusel maksavad ostjad sellise sõiduki eest liialt üle. Kokku registreeriti platvormil 7,7 miljardit tagasikeritud kilomeetrit, mis on veidi rohkem kui eelmisel aastal (7,4 miljardit).

Aasta suurim läbisõidu tagasikerimine kuulub Volvo V70-le, mille läbisõitu muudeti lausa 450 000 kilomeetri võrra. Võib vaid ette kujutada, milline oli selle auto tegelik läbisõit enne tagasikerimist. Mitte ükski auto ei ületa aga ühte Toyota RAV4, mille läbisõit oli lausa 993 000 kilomeetrit.

Teatud sõidukimargid on läbisõidupettustele vastuvõtlikumad. 14,3% kõigist Opeli autodest oli tagasikeritud läbisõiduga, mis näitab, kui oluline on kontrollida auto ajalugu, kui kaalutakse kasutatud auto ostmist. Opelile järgnevad Jeep (12,8%), Land Rover (11,4%), Lexus (10,8%) ja Porsche (10,5%).

Läbisõidu tagasikerimine on vanemate autode puhul rohkem levinud. 13,8% kõigist 1995. aastal toodetud autodest oli tagasikeritud läbisõiduga, mis teeb sellest aastast kõige riskantsema sõiduki ostmise aastakäigu. Odomeetripettus on levinud ka aastatel 2012-2016 toodetud autode seas, kus tagasikeritud läbisõiduga autode määr on umbes 11%. Uuemate autode odomeetrid on ligipääsetavad spetsiaalsete diagnostikavahendite abil ja ei vaja mehaanilist sekkumist.

Enim kontrollitud auto

Kui rääkida platvormi kasutajate kõige lemmikumatest sõidukitest, võttis BMW 14,7%-lise osakaaluga esikoha. See tähendab, et iga seitsmes platvormil kontrollitud auto oli selle tootja toodetud. Volkswagen (14,3%), Audi (11,9%), Mercedes-Benz (8,4%) ja Ford (5%) olid samuti populaarsed valikud.

Kõige enam ihaldatud mudel CarVerticali platvormil oli 2023. aastal Volkswagen Golf (moodustades 4,91% kõigist platvormi ajalookontrollidest). Samuti olid kasutatud autode ostjate seas levinud 3. seeria BMW (4,89%), Volkswagen Passat (3,8%), 5. seeria BMW (3,7%) ja Audi A4 (3,5%).

Kuigi autojuhtidel on erinevad autovärvi eelistused, on turul domineerinud must (29,6%), hall (26,6%) ja valge (18,8%). Selliste ekstravagantsete värvide nagu roheline, lilla või kollane osakaal ületab harva 1%.

Uuringus analüüsiti teavet 26 erinevast riigist: Suurbritanniast, Ameerika Ühendriikidest, Saksamaalt, Prantsusmaalt, Hispaaniast, Itaaliast, Belgiast, Ungarist, Rumeeniast, Leedust, Lätist, Eestist, Slovakkiast, Sloveeniast, Horvaatiast, Ukrainast, Tšehhi Vabariigist, Poolast, Bulgaariast, Serbiast, Rootsist, Šveitsist, Taanist, Soomest, Austraaliast ja Mehhikost. Kõik faktid põhinevad ettevõtte koondandmetel.