Kui Pärnu lennujaama renoveerimist 2017. aastal ette valmistati, rääkis toonane majandus- ja taristuminister Kadri Simson (Keskerakond) Delfi Ärilehele 16 000 turistist, kes kõik oleksid valmis suvepealinna õhuteed kaudu külastama. Ehkki asjaajamine venis, sai Pärnu lennujaam 2022. aastal Simsoni ja piirkonna ettevõtjate rõõmuks renoveeritud. Seejärel jäi vaid oodata Skandinaavia turiste, kellest pole siiani kippu ega kõppu.

Kui avamisaastal sai hõlpsasti peituda pandeemia taha ning hellitada lootust, et järgmistel aastatel tuleb reisijaid ja ühendusi juurde, siis tegelikkuses on olukord pidevalt üha nukramaks muutunud. Esimese hooaja kahest, Helsingi ja Stockholmi suvisest otseliinist pole praeguseks järel enam kumbagi: Rootsi lennanud SAS pani pillid kotti kohe pärast esimest hooaega, Helsingi liin pidas vastu kaks aastat. Seega ongi praeguseks jõutud olukorda, kus 16 000 välisturisti asemel teenindab suvepealinna lennujaam ainult Pärnu-Ruhnu liini (ja sedagi vaid sügisel ja talvel) ning eralennukeid.