Facebooki gruppi „Ищу совета“ (Otsin nõu - eesti keeles) postitati ekraanitõmmis vestlusest Bolti juhiga, kes keeldus klienti venekeelse pöördumise pärast teenindamast. Nimelt andis taskot tellida soovinud klient juhile suunise „esimene trepikoda“, mille peale vastas autojuht Ilja eesti keeles: „Vabandust. Ma ei teeninda venelasi.“

RusDelfi pöördus kommentaari saamiseks Bolti poole, kes mõistis juhtunu hukka. „Üldiselt on Bolti taksojuhtidel alati õigus keelduda klientide teenindamisest ohutuse, tervise või muudel põhjustel. Konkreetsel juhul, kui tellimuse tühistamise põhjuseks on kliendi rahvus, on see meile vastuvõetamatu,“ vastas Bolti sõiduteenuste juht Oscar Rõõm.

Bolti esindaja sõnul ei salli ettevõte diskrimineerimist ühelgi kujul. „Võtsime juhiga ühendust ja selgitasime klientidega võrdse ja ausa suhtlemise põhimõtteid. Samuti selgitasime juhile, et kui diskrimineeriv käitumine jätkub, oleme sunnitud piirama tema juurdepääsu Bolti juhi kontole,“ lisas Rõõm.

RusDelfil toimetusega võttis ühendust ka naine, kes jagas toimetusega ka oma abikaasa Andrei lugu.

„Tellisin emale takso. Ta on 67-aastane, mistõttu täpsustasin kohe, et esimene trepikoda,“ kirjeldas Andrei taksojuhile edastatud juhtnööre. Mehe sõnul tühistas juht aga tellimuse kohe pärast sõnumi nägemist. „Olime šokeeritud. Midagi sellist pole me kunagi kohanud. Mul on tegelikult üldse juudi juured. Olen Eesti kodanik, siin sündinud ja elanud.“

Andrei sõnul räägib ta tegelikult vabalt eesti keelt. „Kui ta oleks eesti keeles kirjutanud, oleksin eesti keeles vastanud. Mul pole sellega probleeme, ma räägin 90 protsenti ajast eesti keelt,“ selgitas Andrei, kes kavatseb nõuda juhtunu eest ka kahjutasu. „Olen juba oma advokaadiga ühendust võtnud, esitame nõude. Seda ei tohiks Eestis juhtuda. See on lihtsalt vastuvõetamatu,“ lõpetas mees.