Swedbanki uuring: noorte huvi pensioniks kogumise vastu on märgatavalt tõusnud
(15)Swedbanki tellitud uuringust selgus, et 18–30-aastaste noorte huvi pikaajalise säästmise vastu on oluliselt kasvanud ning tuleviku kindlustamisele mõtleb lausa 42% vastanutest.
Pea 7000 noore Swedbanki kliendi seas korraldatud uuringust selgus, et 56% vastanutest sooviks rohkem infot investeerimise kohta ning 46% huvitab, mida peaks teadma esimese kodu soetamise kohta. „Antud teemad – investeerimine ja kodu soetamine – paiknevad noorte huvide tipus juba mitmendat aastat,“ kommenteeris Swedbanki noortepanganduse valdkonnajuht Triin Jalakas.
Võrreldes eelmise aastaga on 5% võrra kasvanud noorte huvi aga pensioni ja pikaajaliste investeeringute kohta. „Äärmiselt positiivne on näha, et noorte huvi pikaajalise kogumise vastu on märkimisväärselt tõusnud. Kui eelmisel aastal mõtles pensioniea kindlustamise peale 37% vastanutest, siis tänavu on see tõusnud 42% tasemele,“ ütles Jalakas.
Kuidas teha õigeid finantsotsuseid?
Lisaks sooviks 35% noortest teada, mida pidada silmas laenu võtmisel, ning 34%, kuidas kulutada raha jätkusuutlikult. Kommentaaridena tõid noored uuringus välja, et sooviksid teada, kuidas tulevikuks raha säästa, milline kogumissammas neile kõige paremini sobib ja kuidas teha õigeid finantsotsuseid.
Lausa pooled vastanutest soovivad infot saada mobiilipanga kaudu, 48% lühivideote kujul, 36% sotsiaalmeediast või internetipangast, 35% podcast’idest ja 33% e-maili teel.
Kolmandik noortest soovivad teada rohkem ka ettevõtluse kohta. Neist omakorda 74% huvitavad rahastamisvõimalused ja -strateegiad. 72% sooviks saada üldisemaid juhendeid ettevõtluse, näiteks juhtimise ja turundusstrateegiate koostamise kohta. Samuti soovivad 49% noortest teada, kuidas leida ja valideerida head äriideed ning 45% kuidas luua kontakte ja leida mentoreid.
Mida vanemaks, seda konkreetsemaks muutuvad ka plaanid
Kõigist ettevõtlusest huvitatud noortest on plaan enamikul ehk 78%-l veel idee tasemel, 16% koostamas esialgset plaani, 11% otsib rahastamisvõimalusi ja 7% otsib mentorlust või nõu. „Mida vanemad on vastajad, seda konkreetsemaks on plaanid muutunud. Näiteks 26–30-aastaste seas otsib rahastamisvõimalusi juba 15% vastanutest ning koostab reaalset äriplaani juba 8% vastanutest,“ sõnas Jalakas.