Seetõttu puudub Nõgenel enda sõnul usk, et eraomandus saab Air Balticus olema kunagi suurem kui riigiomandus.

Nimelt valmistub airBaltic enda aktsiate avalikuks pakkumiseks ning ettevõtet on investeeringuna tutvustatud ka Eestile.

„Air Baltic on Eesti ühenduste tagamise vaates oluline ettevõte, ning kui pakkumine tuleb, siis saame hinnata, kas see väärib põhjalikumat arutelu ja kaalumist või mitte,“ ütles kliimaministeeriumi kommunikatsiooninõunik Martin-Erich Torjus märtsis. „Ametlikku pakkumist Air Balticu aktsiate ostmiseks Eesti saanud ei ole.“

Siiani on kliimaministeeriumi esindajad kohtunud Air Balticu tegevjuhiga ja saanud ülevaate nii ettevõttest kui ka plaanitavast IPO-protsessist. Peale selle on kliimaministeerium pidanud arutelusid kolleegidega Läti transpordiministeeriumist.

Kuigi 2023. aasta oli airBalticu jaoks rekordiline nii müügitulu kui ka kasumi poolest, oli tegu esimese täisaasta kasumiga ettevõtte ajaloo jooksul. Ettevõtte omakapital oli 2023. aasta lõpu seisuga endiselt 48 miljoni euroga miinuses ning just IPO abil ongi plaanis omakapital taas positiivseks saada.

Ettemõte

Selle nädala Ettemõtte podcastis rääkis Paavo Nõgene veel sellest, millises seisus on tema arvates Eesti majandus praegu ning lähemas tulevikus kui ka sellest, kas Tallinki laevad võiksid hakata sõitma tuumakütusega ning kaptenite asemel võiks neid juhtida tehisintellekt.

„Aprilli alguses oli Esimeses Stuudios meie majandusminister Tiit Riisalo, kelle käest saatejuht küsis, et vaadake, läheb Lätti ära üks 700 miljoni eurone tehas, kas te olete selle ettevõtte omanikuga ühenduses olnud peale seda uudist ja ta ütleb ausalt välja, et ta seda ei ole olnud,“ rääkis Nõgene. „Mina saan omast kogemusest öelda et iga kuu püüab Tallinkiga läbi rääkida keegi Läti valitsuse liikmetest, et me avaksime taas Riiast laevaliini Stockholmi.“

Saate teemad:

* Kuidas sõda on meie piirkonna turismiärisse toonud ärevad ajad

* Millega Eesti valitsus tegeleb ja millega ta võiks tegeleda

* Miks on hea, et Tallink mõni aasta tagasi ühel suurel konkursil Aasias teisele kohale jäi

* Kuidas Tallink praeguseks tunduvalt suuremaks teha?

* Suur segadus kütuse osas: kuidas Tallink ei saa uusi laevu tellida, sest keegi ei oska öelda, millise kütusega nad sõitma peaksid

* Kui kaua kestab aktiivne reisimine Eesti ja Soome vahel ning mida peaks rootslastele ütlema, et nad ka Eestisse tahaksid tulla? Ja miks me seda neile ei ütle?

* Kas keegi on Lätist Tallinkisse ka juba helistanud ettepanekuga Air Baltic ära osta ja miks Nõgene ütleb, et „see oleks väga mõttetu ost“?

Saatejuhid on Taavi Kotka ja Henrik Roonemaa.

1x
00:00